Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ser PMV CVR nummer professionelt ud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ser et PMV CVR nummer professionelt ud?

Hey Amino'er, jeg ville lige høre nogle andre iværksættere mening. Jeg laver hundrede tusinder af kroner til virksomheder som statslig konsulent.
Normalt foregår det sådan at jeg er bliver ansat af virksomheden jeg skal arbejde i. Men for nyligt har jeg besluttet mig for at starte en konsulentvirksomhed, hvor at jeg gør nogenlunde samme arbejde, men fra mit eget CVR nummer. Da jeg ikke er sikker på at jeg vil få noget arbejde det første halve år, har jeg valgt at starte et Personligt ejet mindre virksomhed. Mit spørgsmål er, om du der ser dette post, ville blive stoppet i at drive virksomhed med min konsultation, på grund af at man ville blive skeptisk over for et PMV virksomhed. Måske ville man tænker, "hvad laver han kun under 50.000 om året, eller hvad foregår der her?"
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

1 vær sikker på du faktisk er selvstændig https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

2 PMV giver ikke for mig mening - af to årsager  - man viser man vil være under 50.000 kr på alle 12 mdr og - de som betaler til et PMV skal stadigt indberette som honorar til "person uden CPR" på CVR nummeret som honorar = minder om ansat - 

3 Enkeltmands mere spiseligt men hvis du overtræder reglerne i linket i 1 så vil du skulle betale skat af momsen (der er ikke moms på løn) og kunne få bod - helt som arbejdsgiveren kan - lige som hvis du tager fradrag som selvstændig, som du ikke kunne have som løn/honorarmodtrager - så kan det være dyrt - så vær sikker på pkt 1

Kort og godt - nej til PMV her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)