Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne på kunders vegne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg laver en del mindre hjemmesider. Jeg oplever ofte at projektet trækker meget ud, fordi mine kunder ikke får købt domænet og registreret det ved Hostmaster.

Jeg tænker derfor om der er en mulighed at mit CVR nummer køber domæne X, registrerer det i hostmaster og derefter fakturer kunden for dette? Jeg har mit eget server setup ift. hosting, så den del har jeg styr på.

God søndag til jer.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja bare gør det - det er meget nemt efterfølgende at overfører domænet til kunden via dk-hostmaster. 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kristian - det vil jeg gøre fremover.

Så snart hjemmesiden så er færdig ville du så overdrage det til kunden, hvis i har et længerevarende samarbejde? Eller vil man beholde det af praktiske årsager? Det kan jo være kunden havde brug for at logge ind i fx Unoeuro. Herinde ville alle de domæner man adminstrerer så ligge, hvilket ville være rigtig træls at vise til en kunde.

Vh Michael 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En løsning der giver adgang til andre kunders sider / DNS administration / kundedatabase, er helt forkert. Du må i bund og grund finde ud af, hvad det er du tilbyder. Hvis du vil står for det, så ville jeg finde en reseller-løsning eller oprette individuelle login hos eksempelvis https://www.cloudflare.com/

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan oprette separate kontonavne hos Unoeuro. Så bør du også få separate handles hos dkhostmaster.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens overdrage domæne via dk-hostmaster uden at overdrage webhotel mm. Sørg for at gå det gjort øjeblikkeligt, uanset varigheden af jeres samarbejde, så kunden ikke ender i en uheldig situation hvor de ikke har kontrollen med “deres eget” domæne

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et domænenavn er din kundes varemærke. Du har dermed ingen ret til at registrere din kundes domænenavn, som værende din ejendom. Du bør altid oprette din kunde som registrant. Hvis du vil stå for den teknisk del, kan du oprette dig selv som fuldmægtig og evt. også betaler.

Overvej om det ikke er en god idé at benytte https://azehosting.net/reseller/ eller anden tilsvarende løsning, så du får delt dine kunder op. Og hvor de enten har adgang eller du kan give dem adgang, hvis behovet skulle opstå.

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare en lille detalje der irriterer mig lidt, du KØBER jo ikke domænet men LEJER det. Der er stor forskel, leje kan du få frataget hvis du ikke fornyer, eje jamen så ejer du det permanent.
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Så jeg købet et domænenavn. Når jeg er logget ind i hostmaster registrerer jeg kundens domæne som værende "Registrant". Er det korrekt forstået?

Vh Michael

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du burde kunne udfylde registrant, fuldmægtig og betaler individuelt, når du køber dine domæner.

Alternativt kan du ændre oplysningerne på dk-hostmaster efterfølgende.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)