Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel med privat bil for ægtefælle i forbindelse med enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag,

Jeg er ved at oprette et enkeltmandsfirma. I den forbindelse vil jeg ansætte min kone på kontrakt, men nogle af hendes opgaver i firmaet kræver at hun kører ud til kunder i vores private bil. Må hun det? Er det muligt at med skattefradrag for de kørte kilometer, hvis vi/hun laver km regnskab?

Med venlig hilsen,

Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tusind tak for svaret. Da vi har fælles økonomi og hun står som sekundær ejer af bilen, burde det vel ikke give problemer? Jeg formoder at de udbetalte kørepenge kommer til at fremgå som en udgift i firmaets regnskab?


Da hun vil være månedslønnet med en løn baseret på 130 timer om måneden udbetaler man så kørselsgodtgørelsen en måned forskudt, da måneden jo ikke er helt slut når lønnen udbetales?

Grunden til ikke at være medhjælpene ægtefælle er, at vi skal senere kunne bevise at hun har haft 30 timer per uge over en længere periode, og det er lettest, hvis hun har haft en reel løn, og lønsedler som kan fremvises.

Mvh. Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder fornuftigt at tage det forskudt - da det jo skal indberettes med lønnen - og ja det er så en udgift i firmaet og  - der skal være et reelt forhold mellem løn og kørepenge så skat ikke kan mene i internt i familien har aftalt lav løn til fordel for høje kørepenge - Går ud fra lønnen også ER reel da der vel er tale om dagpenge eller anden type optjeningsbehov - og at arbejdet dermed også er reelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, lønnen og arbejdet er reelt. Det hele skal gå efter bogen. Nej, det har ikke egentlig ikke noget med dagpenge at gøre, men hvis det skulle blive nødvendigt med dagpenge på et senere tidspunkt, så er det også bedre at være lønmodtager end medhjælpene ægtefælle.

Mvh. Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)