Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS bankkonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,

Jeg er ny herinde, så beklager hvis dette har været et spørgsmål før.

Jeg har lige stiftet et IVS selskab, og min bank (jyske bank) tilbyder ikke konti til dette. De havde ingen løsningsforslag, og jeg synes jeg ikke at jeg bliver klogere ved at google rundt.

Er min eneste mulighed for at tilknyttet en konto, at skifte bank?

Ser meget frem til jeres svar :-)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

De lyver.

De tilbød mig og jeg sagde nej tak.

Hvis de har afvist dig, skal du begynde at finde en ny bank.

Prøv nordea eller danske bank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja når Jyske siger nej - og det mener jeg de gør til alle IVS - og i det hele taget mener jeg slet ikke de tager nye selskaber ind der ikke har revisorpligt og dermed revisor tilknyttet  - da de mener risiko er for stor og hvidvaskkontrol skulle være mere sikker når regnskab er revideret
Det er muligt de vil tage dig hvis du viser du har valgt revisorpligt - men mon du vil det

Du kan så også opleve, at HVIS overhovedet andre banker vil tage dig ind - så skal du have det private med over og give selvskyldnerkaution

Ja så er det bare at jage rundt og da loven om stop for nye IVS og større krav til kapitalopbygning i gamle (vil kræve 50 t overskud før skat bindes) inden 2021 og så omregistrering til ApS hvis ikke IVS skal tvangslukkes - så tror jeg det kan være op ad bakke at finde en normal bank der tager IVS ind idag. De fleste vil frygte, at langt over halvdelen af deres IVS kunder skal lukke inden for nogle år, og så er det endnu mindre attraktivt med den type kunder end det rent faktisk er allerede i dag

Det er bare at jage rundt. Et alternativ - med kun en top-op konto og et kort der er pre-paid = skal fyldes på og forbud mod at tilknytte betalinger til automatisk betaling - til 1000 kr år 1 og 2000 kr fremover - kunne så være www.lunarway.dk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:
De lyver.
store ord - men det kunne jo skyldes at du ikke følger pressen - det har stået i masser af aviser og Jyske har bekræftet i TV avisen - så - nej de lyver ikke  - tiden står bare ikke stille https://finans.dk/finans2/ECE11221254/jyske-bank-afviser-kunder-uden-revisor/?ctxref=ext  https://www.tvmidtvest.dk/artikel/jyske-bank-afviser-kunder-uden-revisor  

Det risikerer som også at brede sig til andre  ligesom loven der sætter stop for nye IVS ikke gør det mere attraktivt for banker at tage IVS ind - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oprettede IVS den 1. Marts 19
Den 1. April 2019 åbnede danske bank min erhvervskonto.

Det kræver blot du er forberedt, og kan vise du er seriøs med hvad du laver og de kan se en idé i projektet..

Vi havde følgende klar:
Hjemmeside de kunne se
Forecast på salg
Markedsføringsstrategi
Konceptbeskrivelse
3 års plan
5 års plan
Og så et virkelig stærkt koncept

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Se. Jyske bank lyver.

God jagt ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Se. Jyske bank lyver.

God jagt ;)

hvor ser du det?  Han fik konto i danske - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Grund til at jeg siger at de lyver, er fordi de kan sagtens tilbyde konto til ivs ligesom de har tilbudt det til masse andre. Men de afviser folk som de ikke kan tjene på dem eller tror på dem og nu kommer de med den nye holding til revisorpligt.

Hvis andre banker kan, så kan jyske også.

Men det er også for alle banker, hvis de ikke kan/tror at tjene penge på deres kunder, så vil de ikke have dem. Dog er jyske bank gået et skridt længere, eksempelvis det med 1000 kr.

Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har da intet med en løgn at gøre ?

De kan ikke oprette en erhvervskonto, til et IVS selskab, da de har valgt som virksomhed, at det ikke er en service de tilbyder. 

Det er en beslutning, som på mange måder giver mening, og det er klart, IVS har vist sig i nogle tilfælde at være et dyrt bekendskab for banker; som tro det eller ej, som alle andre virksomheder, lever af at tjene penge... Derfor undgår de "dårlige" forretninger. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Grund til at jeg siger at de lyver, er fordi de kan sagtens tilbyde konto til ivs ligesom de har tilbudt det til masse andre. Men de afviser folk som de ikke kan tjene på dem eller tror på dem og nu kommer de med den nye holding til revisorpligt.

Hvis andre banker kan, så kan jyske også.

Men det er også for alle banker, hvis de ikke kan/tror at tjene penge på deres kunder, så vil de ikke have dem. Dog er jyske bank gået et skridt længere, eksempelvis det med 1000 kr.

Vrøvl i dobbelt potens - rent ud sagt - du virker meget langt fra virkeligheden - De LYVER vel ikke hvis du har besluttet ikke at ville lave konto til IVS - det er rent vrøvl. DE har besluttet ikke at ville tage IVS uden revision ind som kunder  - Hvor ligger løgnen??

Om det er godt eller ikke er en anden sag - men løgn er det ikke overhovedet -så dit efterhånden sædvanlige vrøvl rent ud sagt*
Hvis Jyske - som alt peger på, siger nej til nye selskaber uden revisor - så er det vel ikke løgn - fatter slet ikke hvordan du kan kalde det løgn- Det er jo deres klare officielle beslutiing

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)