Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inputs søges ift. udarbejdelse af prototype på træsengeramme og evt. salg af koncept vs. egenproduktion

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg håber med dette indlæg at få inputs og forhåbentlig direkte anbefalinger til producenter jeg kan kontakte. Derudover er jeg i tvivl om, hvad er smartest i forhold til forretningsmodel. 

Jeg har fået en god ide til en sengeramme og et koncept i forhold til dette (jeg vil ikke uddybe ideen mere, hvis jeg kan undgå det :) ). Jeg har brug for hjælp til konkret design, og hvordan sengerammen teknisk kan laves /samles. (jeg har de overordnede ideer, men ikke teknisk know-how om skruer og sammensætning osv., og har brug for hjælp til den del).

Jeg har af flere fået at vide, at det er bedst at udvikle en prototype i DK og senere flytte produktionen til østeuropa for bedre priser. Er der nogle der kan hjælpe med

1) gode producenter / kontakter i østeuropa?

2) snedkervirksomhed/producent i DK der kan hjælpe med udvikling af prototype?

Derudover så vil jeg meget gerne have jeres inputs i forhold til om jeg skal prøve:

- at sælge mit sengeramme koncept til f.eks. Bolia eller Ikea. Nogen der ved hvordan det evt. fungerer? får man royalties, en engangsudbetaling eller hvordan. og hvordan sikrer man sig, at de ikke bare tager ens ide?

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

/ Michelle 

 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1. En ide er ikke så meget som en krone værd i sig selv.
2. Du kan evt få ikea og Biva til at underskrive en NDA(non disclosure agreement men jeg tvivler på at de vil) som er et stykke papir som giver dig ret til at sagsøge bukserne af dem hvis de stjæler din ide. Men mons tro ikke at de får flere 100 hopefuls om dagen og derfor ikke gider at underskrive en NDA.

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par muligheder for at komme videre i dit projekt:

1) lav selv en skaleret “proof of concept” model. Brug hvad end materialer du har tilgængeligt for at få din ide visualiseret (ler, træ, plastik, skum, modellervoks). Alternativt kan 3D tegne programmer eller 2d sketches bruges. Ideen med det er at få det fra en ide inde i hovedet til noget visuelt der kan vises til andre. I processen vil du ofte også fange nogle ting der måske ikke giver mening i din ide eller kan laves bedre.

2) for at komme videre kan du evt finde en snedker som du selv siger. Det vil dog ende med at blive en dyr og frustrerende process at skulle betale sig igennem et samarbejde, da det ofte kræver mange iterationer at komme frem til det rigtige produkt. Alternativt vil jeg foreslå at du giver X procent af virksomhed til snedkeren og laver det til et samarbejde, eller lover X procent af overskuddet af hvert fremtidigt salg. På den måde er han mere motiveret i projektet end hvis du hyrer ham til at udføre dine tanker.

3) salg er svært, og at komme i de store butikker tvivler jeg stærkt på at man bare lige gør med mindre at man har kontakterne og en rigtigt god ide. Overvej derfor salg på egen hjemmeside eller gennem andre mindre boligsider på nettet hvor du kan kontakte dem og høre. Snak også med bolig bloggere for eksponering af din ide.

Håber det kunne hjælpe lidt

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lurks in the dark.

True. Jeg ville selvfølgelig få lavet hele konceptet og prototyper inden, så jeg kom med noget "færdigt".

Selvfølgelig, men gad vide om de overhovedet køber ideer/designs/koncepter eller de bare udvikler alt selv? Og spørgsmålet er også lige hvordan man finder den rigtige kontakt i disse virksomheder? Det må være skide svært! 

Men tak for input om NDA - kender jeg godt havde bare ikke tænkt på det, men selvfølgelig. og undskyld sent svar. Jeg troede man fik notifikationer når der kom svar på ens indlæg, men det har jeg ikke fået. 

Bedste hilsner,

Michelle

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mrgoodcat

Mange tak for dine inputs. De kan bestemt bruges. :) og igen undskyld sent svar, har ikke fået besked om, at der har kommet svar på mit indlæg. Træls, men måske jeg selv har gjort noget galt! 

Jeg har kontaktet en arkitekt ( en ven) som kan hjælpe med 3D tegninger. Jeg har faktisk også kontakt til en procent, som siger, at de kan hjælpe med at lave det. Men ja god pointe med iterationer. Det er også det jeg er bange for!!! Super ide at give en procentdel af salg eller virksomhed - det kunne også være de så ville give en ekstra god pris på produktionen, hvis de selv fik del i overskuddet eller ejede en del af virksomheden. Selv ikke tosset, så skal jeg bare finde nogen, der også kan se min ide er genialt. ;) Jeg har i hvert fald lave en god markedsanalyse og der er helt sikkert et behov. 

Ja, jeg tænker også det er svært med de store. Synes egentlig også det kunne være fedt at gøre det selv. Jeg havde også tænkt på at kontakte f.eks. bedrenætter.dk eller sengetid.dk som sælger madrasser og senge og evt. lave samarbejde med dem eller sælge gennem dem. 

Bedste hilsner,

Michelle

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil anbefale at du starter med at tage kontakt til opfinder rådgivningen og får hjælp af dem, det er gratis. Www.opfind.nu

mht. Prototype kunne Hans Knudsen instituttet være en oplagt mulighed. 

Alternativt kunne du sprøge på kunst Akademiets træværksted.

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Super input. Jeg har kigget på det og vil helt sikkert kontakte opfind.nu og Hans Knudsen instituttet. Mange tak!

Mvh Michelle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)