Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning og bogføring.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Fra  e-bike reseller Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i tvivl om hvordan bogføring foregår, når jeg som virksomhed er mellemled mellem en virksomhed og en influencer.

Nogen kyndige regnskabsfolk der kan hjælpe - og evt. også indgå samarbejde med mig, så skriv gerne pb.

På forhånd tak.

/Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kristensen :

Hej.

Jeg er i tvivl om hvordan bogføring foregår, når jeg som virksomhed er mellemled mellem en virksomhed og en influencer.

Nogen kyndige regnskabsfolk der kan hjælpe - og evt. også indgå samarbejde med mig, så skriv gerne pb.

På forhånd tak.

/Kim

du må beskrive præcis hvad det er du gør - får du vare fra virksomheder og formidler dem videre til influencer _ helt præcis forklare arbejdsgangen i form af hvad sker der rent praktisk - både hvordan en vare går fra x til y og hvem der fakturerer hvem i form af hvordan får du dine penge og fra hvem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det første spørgsmål du skal stille dig er: Er influenceren registreret som virksomhed, eller er der tale om honorar (B-indkomst)?

1) Er influenceren en virksomhed med momsnummer, så er det let, da influenceren så kan sende en faktura til dig.

2) Ellers er der som udgangspunkt tale om B-indkomst, som du skal oplyse til Skat. I denne sammenhæng skal du bruge influencerens CPR-nummer.

Uanset om der er tale om produkt eller betaling, så skal influenceren oplyse alt vedrørende gaver.

/Holger

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Fra  e-bike reseller Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja 1) er nemt nok, men hvordan foregår afregning/fakturering af 2) så rent teknisk?

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Fra  e-bike reseller Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det foregår på den måde, at virksomhed bestiller opgave hos influencer igennem mig, og betaler xx kr. til mig, som skal sendes videre til influencer, når opgaven er udført.

Jeg fakturerer virksomhed for beløbet, og hvis influencer er momsregistreret, vil influencer fakturere mig for beløbet, så jeg kan sende dem videre.

Hvad hvis influencer ikke er momsregistreret?

/Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)