Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bange for at tage springet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Med de rette folk kan selve dumme ideer blive en success. Jeg ville helt klart fokuserer mest på at bygge et team af folk som kan gøre det til en success uanset eventuelle fejl i din ide. Ting kan altid rettes og ændres, men uden de rigtige folk bliver det aldirg til noget.
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gjort det, at jeg har taget det lidt hen ad vejen. Jeg startede med 10 produkter og er nu oppe på 114... Rom blev ikke bygget på én dag.

Det vigtigste for mig var, ikke at sætte privatøkonomien over styr. Derfor har jeg løbende geninvesteret i stedet for at skyde det hele afsted på en dag. Det tager lang tid, men du lærer undervejs... Bare sørg for at begræns udgifterne til lærepengene :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

koastrup:

Ja som overskriften lyder, så er jeg så bange for at tage springet.

Jeg har 2,5 rigtig gode ideer synes jeg selv. Og jeg har undersøgt alt hvad jeg synes man undersøge kan. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det kun er mig der synes det er gode ideer. Hvordan ved man at man ikke bare smider sine penge i et projekt der var en god ide men faldt helt til jorden?
Hvordan ved man at der er efterspørgsel efter ens produkt?
Og derudover er jeg også enormt bange for at tale med folk jeg ikke kender, om det for de få jeg har talt med har sagt “hold kortene tæt”.

Hvad gjorde i andre? Kastede i bare jer ud i det og håbede på det gik? :-)

Mvh Kamilla

Først og fremmest skal du være hudløst ærlig med dig selv. Er det dig eller ideen der er pengene værd og som skal gøre det til en success?

Vi får alle et hav af ideer og en halvdårlig ide der er vel udført er bedre end en fantastisk ide der er dårligt udført.

Den bedste måde er altid at spørge potentielle kunder og inden du taler med potentielle kunder skal du vide hvorfor du mener at potentielle kunder skulle købe fra dig. 

Du skal være hudløst realistisk - hvis du arbejder i selskabsform så er Danmark det land i OECD, hvor du har de dårligste forudsætninger for success som selvstændig, hvis du udelukkende kigger på forskellen mellem hvad du kan tjene på at få success og hvor svært det er at dække tabet ind igen hvis du får fiasko. Du skal være klar over at den dårligst lønnede halvdel af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst lønnede halvdel af befolkningen, og at chancen for at du får fiasko er mindst dobbelt så stor som for success.

Der er et gammelt udtryk "put your money where your mouth is" der dækker det godt. Hvis der er nogen der vil købe af dig, give dig penge til at realisere din ide etc. så er den formodentlig god.

Hvis ideen uden dig er ligeså meget værd eller mere værd end ideen med dig, så skal du være bekymret for at dele, ellers er det bare om at få talt med folk!  

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)