Jeg er efter mange års arbejde, nu klar til at prøve noget nyt.
Jeg har arbejdet med træ i mange år, og vil nu prøve noget andet inden for det område.
Dog er jeg løbet ind i det problem, at jeg ikke kan købe mange af de produkter som jeg vil fordi jeg ikker er momsregistrering.
Spørgsmålet er:
Må jeg momsregistre mig, så jeg kan købe engros, og selvfølge lige betale momsen! Men uden at havde et salg i den "virksomhed" jeg laver? Det er kun indkøb til privat forbrug?
Måske en dag ville jeg kunne sælge de ting jeg laver, men det er først om 5-10 år måske.
Momsregistrering kræver at du har en momspligtig aktivitet så du må ikke momsregistrere dig for at kunne indkøbe momspligtige ting privat. At du måske om 5-10 år vil starte momspligtig aktivitet rækker ikke til at momsregistrere dig
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så hvis jeg skal gøre dette, skal jeg fx lave en hjemmeside hvor jeg kan sælge nogle ting fra? Jeg kan se der er et krav om mindre end 50.000.- hvis IKKE skal registere mig. Men er der noget krav om minimum for overhoved at kunne? (tænker selv at der ikke er, for ikke alle små virksomheder der sælger, selvom de vil)
Så længe jeg har et ønske om at sælge noget, så er det okay?
Hvis du driver erhversmæssig virksomhed må du momsregistrere dig men hvis du alligevel gør det og det, som du beskriver, er alene for at købe ting med moms (og momsfradrag) så er det klart ulovlig registrering. Hvis du aktivt sælger og sælger med moms (som jo er forudsætning når du skal bruge momsnr til leverandørerne så rækker CVR jo ikke — det skal være momsreg nummer, så må du momsregistrere dig - men absolut ikke for få momsnummer til rent privat forbrug
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER