Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykolog momsfritagelse hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Jeg vil om nogle måneder til at starte en selvstændig virksomhed (Terapi-Psykolog praksis). Jeg ved ikke endnu om jeg kommer til at tjene under eller over 50.000 årligt.

Jeg har kigget på lovgivningen og ud fra hvad jeg kan se er terapeutiske sessioner givet af både uddannede psykoterapeuter og psykologer momsfrie. Jeg går ud fra at man så skal betale lønsumsafgift på disse.

Jeg har dog svært ved at vurdere hvor jeg falder ind. Jeg er ikke uddannet Psykoterapeut. Jeg har en bachelor i Psykologi og venter pt på svar til at starte min kandidat her efter sommer.

Jeg tænker jo at en Bachelor i psykologi (fuldtids 3 års studie) må være mindst ligeså kvalificerende indenfor "sundhed" som en deltids Psykoterapi uddannelse, men kan ikke finde noget konkret. Er der nogle der kan hjælpe mig og har erfaring eller en holdning til om jeg vil kunne tilbyde terapi moms-frit?

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thjaaaa om du vil tilbyde terapi samtaler er jo nok op til dig selv :-) MEN du skal nok ud i lidt krumspring i.f.t hvad du vil kalde det og hvordan du vil beskrive dig selv. Psykolog er en beskyttet titel - 

"Både titlen “psykolog” og titlen “autoriseret psykolog” er beskyttet i Danmark. Det betyder, at det kun er personer, der har gennemført psykologuddannelsen, der må kalde sig og fungere som psykologer."

Taget fra psykologer Danmarks hjemmeside(google).

Så skal du nok bare lige opfinde din titel og din arbejdsform :-)

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

du prøver bare på at smutte rundt i loven og undgå skat.

det er ligelemeget :)