Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt bil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med tanker om at sælge min private bil (vw passat 2015) til mit firma. Jeg vil stadig bruge bilen privat og beskattes af denne.

Spørgsmål 1.
Kan jeg jeg sælge bilen til hvilken som helst pris?

Spørgsmål 2.
Kan jeg bruge laveste beskatningsgrundlag på 160.000 kr?. Eller skal jeg lave en beregning ud fra bilen nypris?

Håber i kan hjælpe :)

Mvh
Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Først må vi udgør fra du har et selskab - eller bruger VSO som personlig virksomhed

Dernæst ja - det er en armslængde transaktion som selskabet skal betale det for den bil, som de kunne købe en hvilken som helst tilsvarende model og årgang i samme stand til

Beskatningsgrundlag bliver så min de 160.000 kr med mindre bilen er dyrere men det lyder det ikke helt til


Husk at ud over skat af fri bil, betaler du stadigt selv bilen - bøde købet og driften - som ejer af selskabet - godt nok med fradrag men - du kunne jo have fået de samme penge ud som løn efter skat OG samtidigt have undgået skat af fri bil og i stedet for statens takst kørepenge ud skattefrit / med fradrag

Man skal køre rigtig meget privat og meget lidt firma, før du vil få det regnestykke til at gå op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)