Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste start

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer

Jeg er igang med opstart af et firma sammen med en kammerat.
Min kammerat har allerede et firma som han ønsker at starte der nye op igennem.
Hvordan skal jeg forholde mig og hvad er det nemmeste at gøre?
Rigtig god dag :-)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nemmeste løsning er sikkert ikke den bedste. Jeg ville stifte et nyt selskab, han kan så bruge kapitalen fra sit eksisterende firma til at købe anparter i det nye.

Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Tak for svar.
Vi har talt om at jeg starter et enkeltmandsfirma og vi så opretter det tredje firma med en ejerandel på 50% hver. Er det en løsning tror du?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste i skal finde ud af, er hvilken virksomhedsform driftselskabet skal være. I/S eller ApS er nok det i kommer til at vælge imellem.

Jeg vil klart anbefale ikke at stifte I/S med en kammerat, da man hæfter solidarisk. Der er mere administration ved et ApS så det er ikke den nemmeste løsning, men klart den bedste i mine øjne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:
Vi har talt om at jeg starter et enkeltmandsfirma og vi så opretter det tredje firma med en ejerandel på 50% hver

Man kan ikke være to om at starte et enkeltmandsfirma. I kan starte et I/S men det vil være en rigtigt dum løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i at I/S er en tvivlsom affære ofte - men meget afhænger af om der er risiko. ApS er oplagt nok - men kræver jo lidt. IVS ville jeg i dag gå i en lang bue uden om, men ny lovgivning på vej og banker og leverandører ser kraftigt ned på formen Her har du skema der viser jer de store forskelle mellem personlig virksomhed I/S og ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Du skriver ikke hvad for en form din ven driver firmaet i nu. Hvis det er som enkeltmands, kan han ikke bare lige bruge det i ApS eller sammen med dig

Begge kan overveje at have hver sit enkeltmands og så lave en række samarbejder i stedet - men det kræver meget mere viden om hvad I vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold op hvor jeg udstiller min viden (eller mangel på samme)
Han har idag en enkeltmandsvirksomhed. Og vi tænker at starte er APS sammen.
Hvordan kan det nemmest lade sig gøre?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge skyder 25.000 kr ind (eller venter et par måneder og 40.000 kr = 20.000 hver)
Eneste er, at din ven kan risikere skat af goodwill og af aktiver han har trukket fra i sin enkeltmands så han risikerer han en stor skat ved bare at køre noget videre i et aps - så jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var ham, uden at tale med en reviser først. Måske skal han lave skattefriomdannelse først og så sælger halvdelen af anpartene til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)