Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og regnskab?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at forstå det her, så nu håber jeg en kan give mig et svar.

Hvis jeg f.eks. sælger en vare på min webshop og tjener 100 kroner, så ryger der 25 kroner i moms, og jeg sidder tilbage med 75 dejlige kroners profit. Men, hvis jeg så tager denne profit på 75 kroner og investerer dem direkte i reklamer på f.eks. Instagram. Hvordan ser det så ud i regnskabet? Er det en fortjeneste der i teorien skal betales skat af, eller er det lige meget når jeg geninvestere dem i virksomheden, da jeg ikke tager dem ud som f.eks. løn/profit? Håber en kan give en god forklaring så selv en 5’årig kan forstå det :-D. Tak!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har 75kr til , kan du bruge dem til driften, og der skal ikke betales skat af det.

Her er to eksempeler uden moms.

1: du omsætter for 100k, dine udgifter er 75k
Overskud er 25k, du bliver beskattet af 25k

2: du omsætter for 100k, dine udgifter er 100k
Dit overskud er 0, ingen skat

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten, selv løn er fradragsberettiget for virksomheden, dog skal du betale personligt skat som indkomst skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Forudsat din markedsføring klart er for at skabe flere indtægter fremover - så er det som alle den slags udgifter jo noget der trækkes fra dit overskud og så er der ikke skat hvis det er 0

Modsat hvis du køber varer for pengene, for når de ligger på lager, så er de ikke en udgift men bare bytte fra penge i bank til penge i varelager

Løn bruger man i selskaber og så er det også en udgift

I personlig virksomhed derimod er der ikke som udgang løn - og ens personlige hævninger påvirker ikke skat - hvis ikke man bruge VSO til evt at udskyde/fordele men det er jeg ret sikker på du ikke gør, da det er kompliceret og normalt kræver revisor og koster

Du skal nok sætte dig mere ind i skat og virksomhedsdrift samlet - evt for under 50 kr i e-pub bog letlæst http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html 
Det er farligt at drive firma, hvis ikke man helt grundliggende forstår hvad man ender med skat af - og formentlig meget andet

god vind med shoppen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for svar til jer begge. Og ja, du har endnu engang ret, John. Tror jeg bliver nødt til at købe e-bog nummer tre af dig :D
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jo være dækket af dem du allerede har :) tyg lige dem igennem for skat og fradrag osv -  Du kan også suse på bibliotek og læse den der tror jeg - som e-bog (eller man kan låne denne her https://bibliotek.dk/da/search/work?search_block_form=john+hannover&select_material_type=bibdk_frontpage%2Fbog&op=S%C3%B8g&delimiter=term.workType%3Dliterature&year_op=%2522year_eq%2522&year_value=&form_build_id=form-oWWX_Mp-Pvd7Ww4Wne546mrtDPRckcCOAMIQ7DRkKiU&form_id=search_block_form&sort=rank_frequency&page_id=bibdk_frontpage%2Fbog#content  Startup som dækker det hele - som rigtig hardcover på biblioteket - Det får jeg ikke noget ud af - men du gør :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)