Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattepligt ved udrejse fra Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer at udrejse fra Danmark senere i år da jeg skal ud og rejse på ubestemt lang tid. Jeg har samtidig en ejerlejlighed som jeg har tænkt mig at leje ud.

Jeg har læst mig frem til at få at få frataget skattepligten i Danmark skal man melde sig som udrejst og samtidig enten sælge (som jeg ikke har tænkt mig) eller leje sin lejlighed/ejendom ud med en fra ens egen side uopsigelig kontrakt på 3 år. Jeg ender nok med at leje lejligheden ud på denne måde. Jeg ved at jeg selvfølgelig stadig vil have skattepligt på husleje indtægten i Danmark men at jeg ikke ivl have skattepligt på alt andet.

Er det rigtigt forstået at dette ville være nok? Jeg har læst nogle steder at nogle mener at selv hvis ens forældre ejer ejendom i landet kan det medføre at man stadig har fuld skattepligt og at dette tæller som "bolig til rådighed". Det kan jeg dog ikke finde noget om på skats egen hjemmeside.


er der nogen der kender reglerne og kan fortælle mig om der er noget jeg har misset eller misforstået?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Jeg har været lidt nervøs for "bolig til rådighed" da mine forældre ejer flere ejendomme i Danmark, jeg har dog ikke boet i nogle af dem de sidste 15 års tid, hellere ikke haft et værelse. Så jeg antager at det må være godt nok?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)