Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal hvervgiver indberette honorar til skat?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

når du alene angiver CPR til dem - så er der ikke skygge af tvivl om de har indberetningspligt - men hvorfor ringer du ikke til dem og hører hvorfor de IKKE går det, og så lad os få den forklaring - få dem på banen

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mailede dem i aftes og fik svar i nat. Fint med så hurtig respons.
Kort mail, at det er korrekt, at de skal indberette, at indberetningerne er lavet, og at de vil undersøge, hvad der er sket.

Selv kan jeg stadig ikke komme igennem til Skat. For jeg vil gerne vide, om indberetningerne faktisk har foreligget, og om de i modsat fald kan ske med tilbagevirkende kraft og gerne hver for sig, hvis de altså først foretages nu. Fra en tidligere lignende hændelse ved jeg, at det vist ikke kunne lade sig gøre. Så de rykker muligvis ind i indeværende indkomstår. Måske lige meget.

Så problemet er foreløbig løst, i hvert fald spørgsmål besvaret.
Alt det her skyldes, at jeg ikke har kunnet få fat i Skat og samtidig vil være ordentligt orienteret, før jeg spørger/spurgte forlaget. Der har desværre også været andre problemer mellem dem og mig, så rart, at være sikker i sin sag.
Så tak for hjælpen! :-) :-)

Nu er jeg spændt på at finde ud af, hvad det er, der er sket her.
For jeg vil også gerne vide, om det her ligefrem kan være en slags tavs overenskomst med freelancere mere generelt om omgåelse af Skat og kludder i regnskabet, der fx skjuler et overforbrug af freelancere.
Eller sådan noget. Nu har jeg i det mindste oplevet det to gange. 
Men forventer selvfølgelig, at alt er helt i orden, dvs. almindelig fejl et eller andet sted. ...!

:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan sagtens (og SKAL) få dem ind i 2018 - no problemos - de må slet ikke bare lægge dem i 2019 så den er klar nok

Mit forlag måtte i 2018 korrigere 3 gange helt frem til April for at få 2017 korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for oplysningen!
:-)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)