Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræve et domæne, som ikke bruges - nogen med erfaring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er et .dk domæne jeg gerne vil bruge.

- Det ejes af en anden part som har haft det 3 år, og aldrig haft indhold på.

- Hans firmanavn ligger ikke tæt på domænet.

- Navnet passer så godt til mit projekt at jeg ikke "bare" kan finde noget andet.

Mulighed 1)

Den flinke måde er at bede pænt og tilbyde lidt til gengæld, men problemet med den løsning er at han/hun så ved at der er interesse om det, og kan nå at tage domænet i brug og på den måde stille mig dårligt ved en sag til domæneklagenævnet = jeg vil med stor sandsynlighed ikke få domænet.

Mulighed 2)

Jeg kan stifte virksomheden med samme navn som domænet, og sende sagen til domæneklagenævnet uden om ejeren. Så står jeg formentlig stærkt og jeg formoder at jeg vil få domænet - men det er besværligt og tager tid, som kunne være undgået hvis han/hun er villig til at afgive det frivilligt - men det ved jeg jo ikke på forhånd.

Jeg hælder selv til mulighed 2, alene fordi at jeg vil være ærgerlig over, ikke at få domænet. Er der nogen som har konkret erfaring med denne type sager og kan sige noget klogt, måske en mulighed jeg overser?

MVH

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg ville da klar tage kontakt og bruge mulighed 1, hvis ikke det er mulig ville jeg overvejer at sende sag til domæneklagenævnet .. 

 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

host4you:

Hej 

Jeg ville da klar tage kontakt og bruge mulighed 1, hvis ikke det er mulig ville jeg overvejer at sende sag til domæneklagenævnet .. 

Men du forstår problematikken, at hvis jeg gør det - så kan ejer vælge at tage det i brug, og så står jeg dårligt ved en sag i klagenævnet, og mister med stor sandsynlighed muligheden for at få domænet?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
Men du forstår problematikken, at hvis jeg gør det - så kan ejer vælge at tage det i brug, og så står jeg dårligt ved en sag i klagenævnet, og mister med stor sandsynlighed muligheden for at få domænet?

Selv om der (endnu?) ikke er en hjemmeside på domænet, kan domænet jo godt bruges til andre formål. 

Kan du udelukke, at domænet bruges til andre formål? Mail eller services, der ikke er en hjemmeside? 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Kan du udelukke, at domænet bruges til andre formål? Mail eller services, der ikke er en hjemmeside? 

Det kan jeg naturligvis ikke vide nej. Jeg siger ikke at jeg ubetinget vil kunne få domænet i en klagesag - blot at jeg vurdere at jeg står stærkt når det udadtil ikke er taget i brug efter flere år.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Punkt 2 vil du ikke kunne få det på alene. Du kan ikke se om der kører andre services end blot http.

Jeg har flere gange overtaget domæner (og givet væk) ved at spørge pænt og forklare hvad mine intentioner var med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Båd ja og nej, da du som sagt ikke kan se hvad give domain bliver brugt til da det jo ikke er forbudt at købet et domain og ikke bruge det til hjemmeside eller mail.. 

det kan også være service tilknytte.. som du ikke vil kun se.. så jeg ville da klart anbefale at tage kontakt til give person og spørge til domain.. 

fordi du kan også så dårligt hvis du først tager den via domain sag til domæneklagenævnet. og ikke har gjort nåde for ikke at tage den kontakt.. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)