Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af andres design - må jeg det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg skærer forskellige ting ud i træ, ud fra billeder/ inspiration fra fx Google og Pinterest. Hyggelig lille hobby!🤩
Jeg har efterhånden så mange ting stående at jeg overvejer at sælge noget af det. Men må jeg det?

Noget af det jeg har skĂĄret, er ud fra simple stencils fra Google.
Et eksempel: En stencil af en elefant, som ligger rigtig mange steder på Google, men linket til mange forskellige hjemmesider. Så umiddelbart "hører den ikke til" et bestemt firma/ virksomhed. Har kun set elefanten som stencil.
Jeg tegner efter elefanten og skære den ud i træ.

Et andet eksempel: Fugle jeg kan se flere forskellige folk har fremstillet i træ, og lagt billeder af på Pinterest. Disse har jeg igen tegnet efter og fremstillet, og ligner jo derfor til forveksling. -dog andre typer træ, farver og efterbehandling.
Jeg synes det er en jungle at finde ud af om der er rettigheder på designet. Er der nogle retningslinjer? Nogle der kan hjælpe?

MVH Carina
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

det er en jungle med elefanter men at den findes mange steder på google er ikke tegn på den er gratis at bruge kommercielt. Skal man være sikker, skal man søge ophavsretsindehaver, som sådan en givet har - men ja det er at søge i junglen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John er inde på, så er det nærmest umuligt at svare på, uden at man kan se din elefant, samt har et link til den elefant, som du har fået inspiration fra.

Kay Bojesens figurer er f.eks beskyttet af ophavsretsloven, både aben, elefanten og de andre dyr...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)