Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og pmv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj!

Jeg har et spørgsmål vedr ophørt pmv og skat.

Jeg indkøbte i foråret ‘18 for ca 17.000kr tøj der skulle ha været solgt på min web. Det kommer dog aldrig i gang - sælger nok ca for 3000kr til et par veninder.
Nu mangler skat et par oplysninger vedr CVR nr. Over/underskud..??
Mit CVR nr blev lukket sidst januar ‘19

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17

Hvad skete der med det tøj du havde tilovers?

Blev dete korrekt købt ud af dig selv med moms og lagt ind i regnskabet som salg, eller står det som udgift
Det korte er , at alt du har købt skal ud igen med moms privat eller sælges til andre på faktura, og så laver du regnskab og angiver dit resultat i rubrik 111 / 112 samt udfylder visse regnskabsopysninger i rubrik 300 frem som jeg lige husker det, men det vil fremgå. Du skal have kryds i felt for - ophørt virksomhed under 2018

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:59

Jeg har intet foretaget mig, kun lukke mit cvr nr sidst i januar 2019. skal jeg også sætte kryds ved  ophørt under 2018, når det er januar 19 jeg har lukket den...?

Tøjet ligger i en kasse hjemme ved mig selv. Jeg har intet foretaaget med med det... Dvs jeg skal købe tøjet af mig selv - til en samlet pris jeg selv fastsætter...?

Hvis det købes til den samlede indkøbte pris hedder der så 0kr i underskud/overskud..?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09

Så er det 2019 du lukker men varelagerværfi skal reguleres i 2018. Det må ikke være værdi når det ikke er solgt
2019 skal du købe rest selv til INDKØBSPRIS når du selv tager det ud Ingen moms som PMV
Venlig hilsen John hannovet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)