Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fondsstøtte og skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i den situation, at jeg spiller i et band, som over det sidste år modtog 38.000 kr. fra tre forskellige fonde i forbindelse med tilblivelsen og udgivelsen af en række singler. Pengene er søgt i mit navn og CPR-nummer, da vi endnu ikke har nogen form for virksomhed.
Derfor hæfter jeg nu for de ca. 17.000 kr., som skal betales til SKAT.

Det virker lidt mærkeligt, at man betaler skat af fondsstøtte, som kun udbetales til et bestemt formål, og som vi desuden skal redegøre grundigt for førhen udbetalingen kan finde sted.
Mit spørgsmål er derfor, om det på nogen måde er muligt at trække støtten fra i skat?

Mvh.
Balthasar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22

de der gav støtten vil normalt kende svaret - men ja man er skattepligtig af fondsstøtte som af de fleste andre penge man modtager - At man skal redegøre for dem er klart normalt og har I så udgifter til transport eller hvad ved jeg - leje af ting der alene bruges til det som fondsstøttens formål går til, så kan de udgifter trækkes fra når I laver regnskab. Man kan - hvis det er vigtigt - ofte få lov at dele beløbet på alle bandmedlemmer men de kan jo også bare betale dig den ekstra skat du i slutenden får ud af det (ca 40% af det overskud der er ) - så kan det ordnes internt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:36
All right. Man kan jo sige, at alle pengene er gået til at dække udgifter. Samtlige penge er brugt på studieleje, teknikere/producere og leje af gear. Så kan vi vel trække de udgifter fra? For vi skal vel, så vidt jeg forstår det, kun beskattes af vores overskud?

Mvh.
Balthasar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12

Korrekt - I skal bare dukementere jeres konkrete udgifter - er det f.eks private I har betalt ja så skal de så betale skat af det - men alle udgifter skal bare dokumenteres ordentligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)