Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra ikke-EU land til EU - moms, importmoms og toldregler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, er der nogen der ved hvilke regler der gælder for dropshipping direkte fra Kina (eller et andet ikke-EU-land) til DK (eller et andet EU-land). Dvs. min kunde køber et produkt i min netbutik (jeg modtaget betalingen) som derefter bestilles hos min underleverandør i Kina på vegne af min kunde (jeg betaler underleverandøren) som så sender varen direkte til min kunde i DK. Min kunde er informeret om at varen sendes direkte fra et ikke-EU land f.eks. Kina.

Spørgsmål:

1) Er det jeg (min virksomhed) eller min kunde der er ansvarlig for importmoms og told? Skal min virksomhed importregistreres?

2) Kan jeg sælge uden moms eller skal jeg momse mine varer da jeg blot videreformidler et køb udenfor EU og når der svares importmoms ved indførsel?

3) Hvis varens pris ex. fragt er under bagatelgrænden på kr 80, slipper min kunde så for at betale importmoms og told?

Jeg har talt med Toldstyrelsen og de mente at det er min kunde der er ansvarlig for importmoms og told da det er kunden der modtager varen og jeg på intet tidspunkt er i besidelse af varen. Men jeg er i tvivl om Toldstyrelsen forstår og har erfaring med denne type salg (dropshipping).
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40

1 din kunde og nej du importerer så ikke - men din kunde kan lade varen gå retur hvis kunden ikke vil rode med det og kan også returnere den til DIG uden grund op til 14 dage efter http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

2 din kunde betaler selv momsen

3 ja så slipper kunden for alt -

Dropshipping af varer til under 80 kr fra kina er helt død ide i konkurrence med at kunden selv kunne købe direkte og de tonsvis af shops der køber hjem i containere til helt helt anden pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:19
Hold da op tak for the MEGET hurtigt svar John :-)

Lige for at være 110% sikker - jeg skal IKKE lægge moms på mine priser og IKKE indberette og afregne moms med SKAT?

Forretningsideen afhænger selvfølgelig af andre services der tilbydes - så enig i at det isoleret set er dropshipping fra Kina ikke er en gangbar forretning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30

du skal angive dit salg i rubrik C om jeg har forstået din koncept ret - rent momsmæssigt  Ikke betale men angive i rubrik c som du kan google

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:21

Cookie - John Hannover:
2 din kunde betaler selv momsen

Ja, og evt. told. Og så bliver din kunde ikke glad for at skulle betale fortoldningsgebyr til postNord (hvis det bliver sendt på den måde)

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)