Hej, er der nogen der ved hvilke regler der gælder for dropshipping direkte fra Kina (eller et andet ikke-EU-land) til DK (eller et andet EU-land). Dvs. min kunde køber et produkt i min netbutik (jeg modtaget betalingen) som derefter bestilles hos min underleverandør i Kina på vegne af min kunde (jeg betaler underleverandøren) som så sender varen direkte til min kunde i DK. Min kunde er informeret om at varen sendes direkte fra et ikke-EU land f.eks. Kina.
Spørgsmål:
1) Er det jeg (min virksomhed) eller min kunde der er ansvarlig for importmoms og told? Skal min virksomhed importregistreres?
2) Kan jeg sælge uden moms eller skal jeg momse mine varer da jeg blot videreformidler et køb udenfor EU og når der svares importmoms ved indførsel?
3) Hvis varens pris ex. fragt er under bagatelgrænden på kr 80, slipper min kunde så for at betale importmoms og told?
Jeg har talt med Toldstyrelsen og de mente at det er min kunde der er ansvarlig for importmoms og told da det er kunden der modtager varen og jeg på intet tidspunkt er i besidelse af varen. Men jeg er i tvivl om Toldstyrelsen forstår og har erfaring med denne type salg (dropshipping).
Dropshipping af varer til under 80 kr fra kina er helt død ide i konkurrence med at kunden selv kunne købe direkte og de tonsvis af shops der køber hjem i containere til helt helt anden pris
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hold da op tak for the MEGET hurtigt svar John :-)
Lige for at være 110% sikker - jeg skal IKKE lægge moms på mine priser og IKKE indberette og afregne moms med SKAT?
Forretningsideen afhænger selvfølgelig af andre services der tilbydes - så enig i at det isoleret set er dropshipping fra Kina ikke er en gangbar forretning.