Køb af "brand" og rettigheder - fradrag?
Tilmeldt 29. Jul 18
RoomForMore.dk
Skrevet
09-03-2019 kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer
Vi har et brand, der ønsker at sælge dette. Altså bare selve brandet, hjemmesiden mm. Ikke CVR etc., da de har andre sider/brands under dette.
Hvordan er fradrag for køb af dette? Vi modtager ingen fysiske genstande, men blot en hjemmeside/brand.
Foregår det således, at man afskriver x% om året, eller..?
Prisen er ca. 500K.
Mvh.
|
RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Som jeg husker det i hovedet - goodwill, som der er tale om - har afskrivnings med op til 1/7 per år (mindst 7 års afskrivning) Vent på andre
vh John Hannover
|
Tilmeldt 29. Jul 18
RoomForMore.dk
Skrevet
09-03-2019 kl. 12:27
Hej John
Okay - jeg ser lige om andre også byder ind. Men tak for dit input. :)
Vil du tro at prisen er underordnet i forhold til de 7 års afskrivning? Altså er det ligemeget om der er tale om et køb på 10.000 eller 10 millioner?
Mvh.
|
RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Hej John
Okay - jeg ser lige om andre også byder ind. Men tak for dit input. :)
Vil du tro at prisen er underordnet i forhold til de 7 års afskrivning? Altså er det ligemeget om der er tale om et køb på 10.000 eller 10 millioner?
Mvh.
ja det mener jeg gælder al ren goodwill som jeg opfatter det du erhverver som - men er det stort beløb så gå til revisor
|
Tilmeldt 29. Jul 18
RoomForMore.dk
Skrevet
09-03-2019 kl. 14:26
Naturligvis. :)
Hvis det bliver aktuelt, så skal der selvfølgelig noget ekspertise indover. Ville bare lige have en føling af hvordan det fungerede indledningsvis. :)
Mvh.
|