Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms afdragsordning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, der har gået mere og mindre godt de sidste år. Desuden har jeg været syg i en periode. Jeg har ikke indbetalt moms ( ca 150.000 kr. )et par år pga økonomiske vanskeligheder. Jeg vil gerne betale min momsgæld, men kan ikke betale dem allesammen på en gang. Er der mulighed for at få en afdragsordning over et par år og skal jeg selv henvende mig til skat, eller vente på at de henvender sig?
Gode råd søges.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 12:03

Vil det sige at du ikke har indberettet moms for de sidste år ?  eller er det kun betalingen du ikke har lavet?

Det er jo klogt selv at henvende sig til dem før de tager fat i dig. Ved et så stort beløb vil det måske være en god ide at rådføre dig med en revisor før du kantakter SKAT.  Man kan online på SKAT Erhverv lave en afdragsordning, men mener den max kan løbe til næste moms periode.

Tilmeldt 8. Mar 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:59
Jeg har indberettet momsen, men ikke indbetalt.
Jeg har slet ikke mulighed for at betale så stort et beløb indtil næste momsperiode. Så havde jeg naturligvis gjort det.

E det slet ikke muligt at få en længere afdragsordning, hvis SKAT kan se, at man kan overholde afdragene?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 17:06

ettolrahc:
E det slet ikke muligt at få en længere afdragsordning, hvis SKAT kan se, at man kan overholde afdragene?

Du kunne jo snakke med SKAT, har du overvejet det?  Alternativt så se hvad der står når du logger ind på SKAT Erhverv, her kan du se hvor meget du skylder og muligheden for afdrag.    

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

ettolrahc:
Jeg har indberettet momsen, men ikke indbetalt.
Jeg har slet ikke mulighed for at betale så stort et beløb indtil næste momsperiode. Så havde jeg naturligvis gjort det.

udgangspunktet er max 12 mdr aftale - og så KAN den evt derefter forlænges (svært) så 12 mdr er udgangspunkt. Alternativ kan jo desværre være modregning i andet, for personlig virskomhed - så du må jo overveje, om 12 mdr kan opnås - om du kan overholde det - eller om du vil satse på forlængelse - eller om du vil låne penge til at komme ud af det

Som udgangspunkt kan man sige, at du formentlig aldrig kommer uden om - så alt du kan gøre for at få betalt, er klogt. Det er jo reelt andres penge (moms og samfundets ) du har brugt på andre formål, og så er kravet, at de skal betales ind. 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)