Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået et job i udlandet - hvad med mit danske cvr nummer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilbudt i job i et andet EU-land i 8 mdr. hvor jeg har lov til at fortsætte med at drive lidt konsulentvirksomhed i fritiden. Til dette har jeg et dansk cvr nummer, som jeg bruger til primært danske kunder.

Vil jeg stadig kunne bruge mit danske cvr nummer?

Og til hvilket land skal jeg betale skat af min indkomst. Der hvor jeg skal bo i 8 måneder, eller i DK?

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 07:07

8 mdr ?

du har bopælspligt i danmark i 180 dage om året, ellers skal du betale dobbelt skat

hvis du bor i tyskland og driver firma, skal dette være tysk - fordi indkomst+skat skal registreres i det tyske system

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:56
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 06:36

Tak for svar!

Jeg flytter min bopælsadresse til det land hvor jeg har fået arbejde.

Fra hvornår skal man betale skat i udlandet man indenfor et år kun er i Danmark mindre end 180 dage ?
Skal man meddele det til SKAT og myndighederne i det EU land jeg flytter til, eller vil det sket automatisk ved lønudbetaling hos min nye arbejdsgiver ligesom det sker hos en arbejdsgiver i DK?

Og kan man uden problemer oprette et CVR-mummer i et andet EU-land, så jeg kan fortsætte med at lave konsulentvirksomhed i fritiden.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:27

Du skal anmelde flytning til udlandet via borger.dk

https://www.borger.dk/bolig-og-flytning/flytning_oversigt/flyt-til-udlandet 

Og kontakte migrationskontoret i det land du flytter til. Her vil du så få et personnummer og hvad der ellers følger med.

De vil typisk stille nogle krav om dokumentation for adresse, indkomst, sygesikring m.m., så det kan godt betale sig at spørge deres ambassade inden du rejser.

---

Søren99:
Og kan man uden problemer oprette et CVR-mummer i et andet EU-land, så jeg kan fortsætte med at lave konsulentvirksomhed i fritiden.

Som udgangspunkt ja, men muligheder er forskellige fra land til land.

---

Det er svært at svare konkret, når du ikke oplyser hvilket land du flytter til.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)