Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at slette gæld til ejeren?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kosheluk
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 40
Fra  NOVAS Commercial Solutions Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Kan jeg som ejer slette virksomhedens gæld til mig?

Hvis ja, hvilke konsekvenser vil det have for mig og biksen? Jeg har IVS.

På forhånd tak.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at lave en gældseftergivelse, og derved annullere dit tilgodehavende.

Men medmindre det står virkeligt dårligt til, så er det da ærgeligt, at give afkald på dit tilgodehavende, som vel er betalt med beskattede midler.

I øvrigt vil en gældseftergivelse formentligt have skattemæssige konsekvenser for selskabet, således at de beløb du eftergiver skal medregnes til selskabets indkomst.

Du kan også overveje, at konvertere dit tilgodehavende til ny selskabskapital. Hvis selskabet ikke er nødlidende, så vil det være meget mere hensigtsmæssigt, end blot at eftergive gælden. 

Overvej at søge ordentlig rådigvning ud fra dine konkrete forhold, afhængigt af beløbets størrelse, kan der være en del at hente ved at optimere det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Det er muligt at lave en gældseftergivelse, og derved annullere dit tilgodehavende.

Men medmindre det står virkeligt dårligt til, så er det da ærgeligt, at give afkald på dit tilgodehavende, som vel er betalt med beskattede midler.

I øvrigt vil en gældseftergivelse formentligt have skattemæssige konsekvenser for selskabet, således at de beløb du eftergiver skal medregnes til selskabets indkomst.

Du kan også overveje, at konvertere dit tilgodehavende til ny selskabskapital. Hvis selskabet ikke er nødlidende, så vil det være meget mere hensigtsmæssigt, end blot at eftergive gælden. 

Overvej at søge ordentlig rådigvning ud fra dine konkrete forhold, afhængigt af beløbets størrelse, kan der være en del at hente ved at optimere det.

helt enig -Tror formålet er en tanke om at skabe egenkapital efter den nye - forventede IVS lov - men det er ikke smart bare at eftergive gæld

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ovenfor angivet, så vil du få mere ud af at konvertere dit mellemværende til selskabskapital. Du får dog nok en udfordring qua de store underskud du har haft hidtil.

Du kan dog pynte lidt på det. Hvor stor en del af underskuddet kan du henføre til udviklingen af din side og løsning? Her vil du have mulighed for at ansøge skat om skattekredit af underskuddet og derved pynte lidt på det (du får skatteværdien udbetalt). Derved kan du tage skatteværdien op som skatteindtægter og aktiv i form af tilgodehavende skat.

Det er ikke hensigtsmæssigt at søge om på bagkant med genoptagelse, men vi har lykkedes med det et par gange, dog er behandlingstiden lang.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Kosheluk
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 40
Fra  NOVAS Commercial Solutions Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres kommentarer.

En stor del af underskuddet blev brugt til udvikling af vores software, så måske kan vi konvertere det til selskabskapital.

Vi vil overveje det og søge rådgivning ud fra vores konkrete forhold.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)