Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed. IvS?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Med nyt lovforslag der nok bliver vedtaget, er vi lidt i vildrede med hvilken virksomhedsform vi skal stifte.

Vi vil starte en konsulentvirksomhed op, og forventer inden for 12-15 måneder at have opbygget en egenkapital på de 51.000 til et ApS.

Ville det stadig være fordelagtigt at starte op som IvS netop for at starte uden kapital? Vi kommer ikke til at gældforpligte os uanset hvad.

Et I/S virker i min optik fjollet at gøre i dette tilfælde. Det er en konsulentvirksomhed hvor at vi ikke vil risikere at stå som personlig hæftelse. Det vil blandt andet være events vi vil afholde. Udelukkende set fra risikosiden, kan vi ikke skaffe den nødvendige kapital til at stifte et ApS fra dag 1. Vi har umiddelbart ingen interesse i at stifte et I/S.

Så hvis der ligger en klar plan om at omdanne selskabet til et ApS indenfor rimelig tid, ville det så stadig give mening at opstarte det som et IvS?

God aften til jer! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig i I/S kan være farligt med solidarisk hæftelse  - omvendt er der ikke risiko og tages ingen gæld, så handler det jo om lidt tillid og så er der jo ikke fare. Det er handler om hvorvidt i er sikre på IKKE at tage risiko I ikke kan forsikre, og IKKE skabe gæld

Ellers stift ApS - Omdanne fra IVS koster let 4-12.000 kr i revisorerklæring og IVS har skidt ry i dag hos banker og mange leverandører, og det bliver nok ikke bedre nu vel

Stift ApS direkte hvis I/S er opgivet - hvad jeg som godt kan forstå, selv om der jo altså er ca 18.000 fungerende af slagsen Big Smile så tør ingen råde til andet end - selskab 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)