Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeklub/loyalitetsklub er det et must på ny webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kundeklub/loyalitetsklub som giver bonuskroner eller point er det et must på ny webshop?

Forventer at gennemsnitskøb vil være omkring 300 kr. og et behov for at handle 1 til 2 gange per måned. Kundesegment vil være fra 15 – 25 år + børnefamilier

Hvis ja

Hvad virker bedst point eller kroner?

Hvis kroner hvor mange % vil en kunde forvente?

Vil det være en ide at lave en speciel varegruppe med kun POINT produkter? (som kun kan købes med point). Produkterne vil være i samme varesegment men vil typisk være produkter som ikke kan findes online eller detail i DK.

På forhånd tak

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som regel alt for ressourcekrævende for en lille nystartet virksomhed at drive en kundeklub. I øvrigt kan det i den grad dIskuteres om det skaber loyalitet. Jeg ville satse på god kundeservice i stedet.

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Det er som regel alt for ressourcekrævende for en lille nystartet virksomhed at drive en kundeklub. I øvrigt kan det i den grad dIskuteres om det skaber loyalitet. Jeg ville satse på god kundeservice i stedet.

Nu er vi ikke ”helt lille eller nystartet” og god kundeservice er en naturlig del af vores DNA 😊

Ville derfor gerne høre mere om hvorfor det ” i den grad kan dIskuteres om det skaber loyalitet”

På forhånd tak

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:
Ville derfor gerne høre mere om hvorfor det ” i den grad kan dIskuteres om det skaber loyalitet”


De fleste kundeklubber skaber transaktioner og ikke relationer. Med andre ord dem der er med, shopper for mere end dem der ikke er med, men det er faktisk svært at vurdere om dem der melder sig til shopper mere efter de har meldt sig til. Men du får selvfølgelig en masse værdifuld data ud af det - hvis de ellers husker på deres medlemsskab og husker at registrere det hvergang de shopper, hvilket faktisk er et problem for mange.

Jeg har tidligere arbejdet for en stor international virksomhed inden for sportswear. Jeg sad blandt andet med udvikling af loyalitetsprogrammer (tror aldrig det blev rullet ud i Danmark). Det spændende var at vi efter nøje research, fandt ud af at rabatter slet ikke skulle være en del af loyalitetsprogrammet. Folk var helt ligeglade. 

Det folk kunne få ekstra var mulighed for at shoppe inden officielle release, biletter til sportarrangementer, møde stjerner back stage, professionel rådgivning ved træning etc. 
Special rabatter til medlemmer var helt og aldeles et no go.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)