Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til fradrag for kontor i privaten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et isoleret værksted herhjemme som jeg har fået indrettet som kontor til min selvstændige virksomhed. Det benyttes kun som kontor, dvs. der findes ingen private genstande herude. Der er egen separat indgang, uafhængig af huset, med Ruko lås.

Af fradrag for driften forestiller jeg mig at kunne fratrække: internet (40% af min private internetforbindelse), strøm (der er separat måler), rengøring (ugentlig rengøringshjælp på faktura), husleje (jeg bor i et andelshus, husleje / husets kvm * kontorets kvm). 

Alt i alt løber det op i ca. 1.500 kr. om måneden i udgifter. Nu kommer spørgsmålet så.... Er det muligt, og kan det betale sig rent skatte- og tidsmæssigt, at jeg som privat person udlejer kontoret til min virksomhed, til f.eks. 1.500,- om måneden, og så kalder vi det "inkl. forbrug", så jeg slipper for at skulle bogføre de mange forskellige poster, og kan nøjes med en enkelt huslejepost (ex. moms self.)? Ligesom det ville være sådan, i et kontorfællesskab hvor alt er inkluderet...? Eller skal jeg (og kan det bedst betale sig) at dele det hele op?

Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, men jeg har også et ApS - er det nogen fordel at bruge det ene frem for det andet, hvis man benytter den model? Hvordan foregår det rent privat, skal jeg angive en lejeindtægt på min selvangivelse? Og bliver denne beskattet? 

Takker på forhånd for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52

R-8600:
internet (40% af min private internetforbindelse)
hele internet må fratrækkes når adgang til virksomhedens netværk og behov - momsen skal du derimod alt dele i privat og firma %  Forbrug efter bimåler fint - Special indrettet og egen indgang lyder fint, går ud fra behov findes naturligvis

Jeg mener andel må være ligestillet med ejer, og så duer husleje ikke, da indtægten er fuldt skat uden bundfradrag, og det er ligemeget om enkeltmands eller ApS
Du kan fratrække % del af skatter i forhold til m2 forudsat de har samme værdi de m2

Vent lige og se om andre ved, om det er rigtigt at andel = ejerbolig og ikke leje men jeg kan ikke tro andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 17
Skrevet kl. 12:02

Hej John. Tak for svar.

Hvad tænker du om en løsning, hvor jeg som privat udlejer hele kontoret inkl. forbrug til en fast månedlig pris til mit erhverv? Vil det betale sig skattemæssigt, og kan man overhoved det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

R-8600:

Hej John. Tak for svar.

Hvad tænker du om en løsning, hvor jeg som privat udlejer hele kontoret inkl. forbrug til en fast månedlig pris til mit erhverv? Vil det betale sig skattemæssigt, og kan man overhoved det? 

som nævnt mener jeg andel = ejer bolig og så er der fuld skat af lejeindtægten og så betaler det sig slet ikke. Så er det alene forbrug samt % af boligens skat for sammenlignelige m2

vh John Hannover

Tilmeldt 2. Jun 17
Skrevet kl. 12:08
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28

virker til at være udlejning til private. Det er jo erhvervsudlejning som ikke har bundfradrag - udlejning til erhverv er uden bundfradrag og derfor i ejerbolig må man bruge forbrug der kan dokumenteres/sandsynliggøres + % af skatter for sammenlignelig værdi m2

vh john Hannover

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fatter ikke at du har så travlt med at prøve at få fradrag og hvad ved jeg for at du bruger en del af din bolig til erhverv?

Glæd dig dog over, at du sparer en masse penge på husleje og andre omkostninger og fokuser 110% på din virksomhed. Lige nu bruger du tiden på noget så åndssvagt som at forsøge at finde fradrag, når du kunne bruge tiden på at sælge varer eller udvikle din virksomhed i positiv retning.

Kom nu ind i kampen og gør en forskel i stedet for at navlepille.

Tilmeldt 2. Jun 17
Skrevet kl. 16:21

Jeg tror nu mere at det er dig som spilder din tid ved at kommentere mit opslag uden reelt set at bidrage med noget.

Men det er imponerende at du ved hvad jeg går og bruger min tid på, og hvordan det går med min virksomheds udvikling og vækst.

😂😂 god dag til dig. Smil.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)