Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat konto til butik ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

tusinde tak, forsat god dag

Tilmeldt 15. Feb 19
Indlæg ialt: 22
Fra  Handelsfirmaet Randers Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv Evt Lunar Way.

Der er det nemt og hurtigt.
Det kan være godt indtil du finder en bedre løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Læs evt om banker og deres priser - inkl. Lunar og andre - også udenlandske

Regn med en pris og vælg ikke efter lidt kr fra og til, men efter service - let at kontakte tlf 24/7 - god netbank - visadankort med i pris og ikke bare hævekort som en uartig der ikke kunne lade være med at trække over :) 

https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John, du roder godt nok noget rundt i de forskellige korttyper.

Hævekort var begrænset til at du kun kunne hæve penge i banken. Mig bekendt er det udfaset for mange år siden, da børn idag får et debetkort.

Korttyper i dag:

Kreditkort / Betalingskort

Debetkort hvor hævning er begrænset til bankkontoen saldo.

Prepaid kort, som ikke er direkte tilknyttet en bankkonto, men hvor man skal overføre penge til kortet, som ikke kan overtrækkes.

---

Normalt tager alle kreditkort, betalingskort og debetkort, mens det ikke er alle der tager imod prepaid kort.

(Min erfaring med engelsk app "bank" med prepaid kort, mens jeg boede i sydeuropa, hvor jeg testede det af, fordi det var billigere at bruge i udlandet i forhold til et dansk mastercard + overførsel fra dansk konto. Det var kun få steder de tog imod et prepaid kort.)

---

Lunar Way udsteder prepaid kort.

Det vil sige du hos Lunar Way får en bankkonto + du så skal overføre penge til kortet før det kan bruges.

Her er debetkort som rigtige banker udsteder noget mere praktisk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

seoplus:

John, du roder godt nok noget rundt i de forskellige korttyper.

Hævekort var begrænset til at du kun kunne hæve penge i banken. Mig bekendt er det udfaset for mange år siden, da børn idag får et debetkort

jeg bruger faktisk bevidst hævekort terminologi om kort man kun kan hæve det som står på en topopkonto. Jeg ved godt det var navn på gamle kort man kun hævede på i banken, men idag bruges top-op konti og debet kort (de hedder så heller ikke generelt pre-paid card men debet

Det er master debet - master prepaid står ikke på kort fra f.eks Lunar eller andre banker - blot debet -og det er prepaid - eller hævekort på den måde, at konto er top op konto - så der skal være penge på kontoen for at kortet kan bruges.


kært barn  har mange navne og - ja det er det man giver til private der står i RKI - et Masterdebet eller visaelectron ( og sorry hvis jeg skrev master credit som jeg jo må har gjort åbenbart=

Det er korrekt at i gamle dage var hævekort = kunne kun hæves i banken - Jeg tror som du skriver ikke det bruges mere overhovedet - og dagens hævekort er masterdebet og visaelektron

Det med debetkort betyder så, at med de (Lunarway + del udenlandske) som kører masterdebet - må man ikke tilknytte betalinger til Nets (gamle PBS) hvilket er meget besværligt for erhverv - og en del steder tager slet ikke mod debet kort som du er inde på - 


vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John, prepaid og debet er to vidt forskellige korttyper. Det er disse korttyper du blander sammen. :-)

Et debet kort er tilknyttet en bankkonto. Det er et prepaid kort ikke.

Hos lunar way har du en bankkonto med en saldo, og et prepaid kort med sin egen særskilte saldo.

Cookie - John Hannover:
Det med debetkort betyder så, at med de (Lunarway + del udenlandske) som kører masterdebet

Nej, de udsteder typisk et prepaid mastercard eller prepaid visa.

Cookie - John Hannover:
og en del steder tager slet ikke mod debet kort som du er inde på

Alle tager imod mastercard debet. Det er mastercard prepaid som mange ikke tager imod. 

:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

seoplus:

John, prepaid og debet er to vidt forskellige korttyper. Det er disse korttyper du blander sammen. :-)

Et debet kort er tilknyttet en bankkonto. Det er et prepaid kort ikke.

Hos lunar way har du en bankkonto med en saldo, og et prepaid kort med en saldo.

Cookie - John Hannover:


Det med debetkort betyder så, at med de (Lunarway + del udenlandske) som kører masterdebet

Nej, de udsteder et prepaid mastercard eller prepaid visa.

Cookie - John Hannover:
og en del steder tager slet ikke mod debet kort som du er inde på

Alle tager imod mastercard debet. Det er mastercard prepaid som mange ikke tager imod. 

:-)

Det mener jeg så er galt. Lunarway erhverv som vi taler om har en konto - som er top-op konto (deres egen beskrivelse) og et masterdebet der alene er knyttet til den saldo der står på den konto
Har du sat dig ind i hvad Lunarway tilbyder - for det er en konto (i princip med Nykredit bag) og et master debet og der står i alle fald altid blot mastercard debet på dem alle. (prepaid er de jo ved, at man skal toppe kontoen op selv - deraf navnet top-på så du kan sagtens sige det er pre-paid - men det er knyttet til den konto lunar tilbyder kunden og som man også kan overføre fra til leverandører via net bank osv.

Lunar beskriver det som master debet-  der står master debet på det - har ikke lige lunars - men her hvordan pre-paid beskrives på master card - nemlig Master Debet - og jeg har set masser af eksempler på online handler der ikke vil lade betaling køre via et master debet kort (om det så nødvendigvis giver fornuft da det jo skal bounze ret hurtig ved jeg ikke) Der er masser der ikke tager disse kort rent praktisk - og de hedder master Debet (eller Debet mastercard - uanset hvor pre-paid de er  vh john 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John, du er helt gal på den. :-)

Du blander 2 meget forskellige korttyper sammen, som har hver sin virkemåde. :-)

I dit eget blogindlæg om bankkonto, skriver du selv at lunar way har svaret at det er et prepaid kort de leverer.

Jeg har aldrig hørt om nogen som ikke tager imod mastercard debet. :-)

De steder der ikke tager et prepaid kort, tager normalt imod debet kort på lige fod med kreditkort.

Hvis der ikke står prepaid på forsiden, står det på bagsiden af kortet. På nogle prepaid (f.eks. revolut) står der kun mastercard på forsiden. Det er gør det ikke til et kreditkort. :-)

---

Prepaid kort er oprindeligt lavet til markedsføring, hvor man kan bestille kort i eget design med x kroner på, mens debet kort udstedes af banker og er tilknyttet en bankkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan jo kun sige- at kortene IKKE siger pre-paid - men master debet - og Lunars er jo en konto - en konto som man kan bruge til andre direkte bankoverførslet - og knyttet til det kort som hedder  ´- master debet = ikke et kort der er ladet med pengene men et kort knyttet til Lunar - Top-op kontoen. (alle master prepaid jeg kan se hedder bare master debet https://www.mastercard.us/en-us/consumers/find-card-products/prepaid-cards.html)

Jeg må dog erkende - at jeg ikke ved om man - ud over at have en top-op konto - hvor man jo skal fylde på for at måtte bruge den - SKAL flytte penge over på det kort som hedder master debet - men er et prepaid - så man både skal fylde sin top-op konto op for alm betalinger og sætte ting over på et pre-paid kort 

Den mulighed virker så besværlig at den ikke er faldet mig ind. er det sådan

En topopkonto man skal fylde for at bruge til betalinger men ikke må tilmelde leverandører og moms til automatisk netsbetaling fra OG så skal man flytte en del over på et prepaid kort for at foretage betalinger via kort - og holde øje med ingen af de to går i 0?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skulle prøve at kontakte lunar way.

Så får det svar, at du får bankkonto med saldo X

og et særskilt prepaid kort med saldo Y.

Disse to er adskilt. Det fremgår også tydelig i deres app. :-)

---

I en bank får du en konto, hvor debetkortet er direkte tilknyttet kontoens saldo.

---

Når man bestiller prepaid kort til markedsføring er der ikke en bankkonto indblandet.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)