Inspireret af denne debat og spørgerunde omkring magnetprodukter - og behandlinger ifm. med selskabet Nikken, vil jeg endnu engang bringe et emne op omkring success-kriterier indenfor vores branche, Network Marketing eller MLM. Kender du Nikken og deres produkter, så deltag evt. i "spørgerunden" - Link til spørgsmål om Nikken - jeg har naturligvis givet mit besyv med, da et svar kastede "pyramide-selskab" ind i debatten ;-)
Ganske kort:
Nikken så sit lys i 1975, dannet af Isamu Masuda - er idag repræsenteret i små 30 lande, herunder også Danmark. Deres vision er at drive forretning i 20 Europæiske lande.
Produkt-sortimentet er velvære produkter, herunder magnet relateret produkter.
Nikken har ikke rigtigt slået igennem i Danmark indenfor Netværksmarkedsføring - MEN har snarere stor omsætning fra forhandlere som evt. ikke "tænker netværk" (min vurdering).
Magnet produkter er nemlig på grænsen til at være uinteressante i netværks-sammenhæng, da det oftest ikke er produkter man forventer bliver brugt - og købt - igen måneden efter. Network Marketing handler om at opbygge en omsætning, som kører - om og om igen, måned efter måned - og som man bliver betalt af, så længe produkterne falder i kundernes smag... måned efter måned.
Hele tiden at skabe nye kunder, om og om igen, er hårdt - og ikke i netværks-ånden. Nuvel, der er penge at tjene på udelukkende at sælge produkterne - og er der man vil ligge sine krafter - så er Nikken tiptop, grundet letsælgelige produkter.
Men når det er så er sagt har jeg erfaring med at Nikken har særdeles gode produkter; kender flere som har haft glæde af produkterne.
Lasse Burholt
|
Jeg er nød til at kommentere lidt på dels debatten omkring magnetterapi, dels forretningspotentialet hos Nikken.