Hejsa Jeg har afsendt tilbud til kunde som har accepteret. Efter jeg er gået i gang med ordren kommer der mere til opgaven som oprindeligt ikke var en del af tilbudet, samt en del ændringer undervejs. Det betyder at jeg har brugt meget ekstra tid på at lave det kunden har ønsket, men det er her jeg er lidt i tvivl om kunden tror de får det for den pris der er afgivet i tilbudet. Opgaven handler om konstruktion af 4 emner i 3D samt 3D print af disse når design er godkendt. Kunden vil herefter have tilføjet logo og diverse "debossing og embossing" af figurer på alle emnerne. I tilbudet har jeg givet pris på de timer jeg mener den oprindelige opgave ville tage at konstruere samt prisen for 3d printet. Jeg har nu brugt godt 1 dag ekstra på opgaven. Spørgsmålet er som om jeg kan tillade mig at fakturere de ekstra timer som ekstra arbejde eller burde jeg have gjort kunden opmærksom på det ville koste ekstra før jeg udførte opgaven? Jeg ville selvfølgelig udføre god kundeservice og tænkte ikke videre over det før nu. |
Som udgangspunkt vil jeg mene du har ret til at fakturere de ekstra timer, såfremt det klart falder uden for dit tilbud.
Jeg synes dog ikke det ville være fair, da du burde have gjort opmærksom på, at ændringerne ville medføre en ekstraregning.