Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man give garenti/reklamationsret som virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lidt problemer med at skelne mellem garenti/reklamationsret, men det er en helt anden sag.

Mit spørgsmål ligger på om som virksomhed skal give 2års garenti/reklamationsret på de produkter man sælger.

Her har jeg computersalg i tankerne.

Hvis jeg køber dele(er ikke momsregistreret) og tager et gebyr for at samle dem. Skal jeg så tilbyde de 2 års garenti/reklamationsret eller kan jeg godt give dem kvitteringen på alle delene, og rette reklamation til virksomheden delene er købt fra?

Mvh Klinto

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Klinto75m:
Skal jeg så tilbyde de 2 års garenti/reklamationsret

Ja.

Klinto75m:
og rette reklamation til virksomheden delene er købt fra?

Nej, det er altid dig som sælger, der står med forpligtelserne over for forbrugeren.

Klinto75m:
Hvis jeg køber dele(er ikke momsregistreret) og tager et gebyr for at samle dem.

Vær opmærksom på at du så skal leve op til DK/EU love om CE mærkning m.m. af det samlede produkt.

---

Reklametionsret er den lovpligtige del.

Hvis du tilbyder noget ekstra ud over de 2 års reklamationsret kan du kalde det garanti.

Ved salg til erhverv er der aftalefrihed, så her kan du f.eks. give 1 års reklamationsret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at forklarer det lidt bedre.

Reklamation er noget forbrugerloven siger du SKAL give til salg til private kunder. Ved salg til erhverv gælder reklamationsretten IKKE.

Garanti er noget du eller din producent giver som en ekstra garanti at produktet holder til det du end sælger det til. Det vil sige at du ved salg til erhverv kan give dem en form for garanti på et produkt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)