Hej, Jeg har lidt problemer med at skelne mellem garenti/reklamationsret, men det er en helt anden sag. Mit spørgsmål ligger på om som virksomhed skal give 2års garenti/reklamationsret på de produkter man sælger. Her har jeg computersalg i tankerne. Hvis jeg køber dele(er ikke momsregistreret) og tager et gebyr for at samle dem. Skal jeg så tilbyde de 2 års garenti/reklamationsret eller kan jeg godt give dem kvitteringen på alle delene, og rette reklamation til virksomheden delene er købt fra? Mvh Klinto |
Klinto75m:Skal jeg så tilbyde de 2 års garenti/reklamationsret
Ja.
Klinto75m:og rette reklamation til virksomheden delene er købt fra?
Nej, det er altid dig som sælger, der står med forpligtelserne over for forbrugeren.
Klinto75m:Hvis jeg køber dele(er ikke momsregistreret) og tager et gebyr for at samle dem.
Vær opmærksom på at du så skal leve op til DK/EU love om CE mærkning m.m. af det samlede produkt.
---
Reklametionsret er den lovpligtige del.
Hvis du tilbyder noget ekstra ud over de 2 års reklamationsret kan du kalde det garanti.
Ved salg til erhverv er der aftalefrihed, så her kan du f.eks. give 1 års reklamationsret.