Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern slettede sider fra google

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der ved om slettede sider og indlæg automatisk fjernes fra google indeksering, når de også er blevet fjernet via Google Search Console? Ved godt at de normalt kun fjernes i 90 dage, men gælder det også når de er slettet? På forhånd tak.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal ikke gøre mig klog på det men slettede sider laver jeg 301 redirect på til evt home page eller anden side som er aktiv så de besøgende ikke kommer ind på en 404 side og så google også før at vide at siden er viderstillet

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar😊 Men tænker du ikke at der er større chance for at Google fjerner indekseringen af siderne, hvis de linker til en ikke eksisterende side, frem for at alle siderne linker videre til forsiden f.eks ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du smider svarkoden 410 istedet for 404, betyder det at siden er permanent slettet med vilje og ikke bare nede :)

Det burde gøre tricket :) 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen😊 Det vil jeg prøve.

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor skal jeg smide 410 koden ind henne ? Kan jeg gøre det i Google Search Console? Eller er det et wordpress plug-in jeg skal hente? Siderne er jo netop slettet..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har sider som pludseligt er væk, kan du bruge "remove url tool" i search console. Så vil Google fjerne url i 90 dage asap.
Normalt kigger crawleren efter en side og viser 404 i search console. Der kan siden godt optræde i indexet alligevel i den periode. Derfor bruger man remove url tool til at hurtigt fjerne en side.
Hvis du ikke fjerner en side fysisk, så kan din server tvinges til enten vise 404 eller 410. 410 betyder at siden er fuldstændigt væk og ikke skal recrawles efter de 90 dage, 404 betyder den er nede. Men i forhold til Google, skriver de i deres dokumentation at siden skal bare slettes fysisk.
Hvis du har fjernet en side og url er blevet "black-out'et" (dvs. 90 dages perioden), så vil den væk fuldstændig væk fra index efter 90 dage, hvis den ikke bliver recrawlet (hvilket den ikke gør fordi den er slettet).

https://support.google.com/webmasters/answer/1663419?hl=en

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvor skal jeg smide 410 koden ind henne ? Kan jeg gøre det i Google Search Console? Eller er det et wordpress plug-in jeg skal hente? Siderne er jo netop slettet.."

Det er kun hvis du havde gemt siden, og ville have Google til at holde op med at indexere siden. Det kunne være den var "slettet" for publikum, men du gerne ville gemme den alligevel, hvis der nu var nogen tekster du ville genbruge.
Hvis du var interesseret i at gemme siden for dig selv, så kan du tvinge en 410 på siden, så holder Google sig væk.
Det kan være at en 410 booster crawleren til hurtigere at slette linket fra index, men det er vel for sent nu. Så skal du til at rode med httaccess filer og alt muligt. Brug "Url remove tool" i stedet for.

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP...! 

Jeg har stadig problemer, når jeg benytter ming af site:domænenavn.dk kommer der stadig gamle indlæg, kategorier, shop, varer osv op, som er standard i det tema som jeg har benyttet.. Disse indlæg osv er blevet slettet for længst, og har fjernet dem fra Google Search Console i 90 dage, men Google bliver ved med at indeksere dem når tiden er udkøbet.. Nogle forslag ??  

PÅ forhånd tak.

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig slet ikke nogle derude som kan hjælpe med dette problem ?? Synes næsten jeg har prøvet alt for at få diverse indlæg osv fjernet..

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)