Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina og salg i dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har som så mange andre tænkt tanken at importere billigt fra Kina og sælge i dk.

Jeg er kommet frem til at for at gøre det skal jeg være importør og CVR registreret, men synes det virker lidt uoverskueligt og voldsomt for at købe og sælge lidt løbende.

Jeg tænkte så, kan jeg som privatperson købe i Kina, for så sælge til en virksomhed (Min egen)?
I første omgang tænker jeg nemlig at holde mig under de 80 kr pr køb for undgå alle hold, moms og afgifter.

Er helt med på at det er en dyre løsning, at jeg skal passe på kopivare, div. godkendelser osv.

Håber nogen kan hjælpe mig

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange faldgrupper og rigtig meget scam derover.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - du må ikke importere erhvervsmæssigt fra uden for EU uden importtilladelse - det med så at gøre det privat og sælge - når det ikke er til eget brug er ulovligt - 

Du kan i øvrigt slet ikke leve af at importere skrammel til under 80 kr - enten sats ordentligt eller - drop det er mit råd. Der er masser af store der sælger den slags og køber det til det halve af din pris fordi de importerer for 1000 vis af kroner og får en helt anden pris. Alt det andet går op i fragt og administration

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se du er her stadig mr one star ;-)

Du skriver altid som noget stort og besværligt "importtilladelse"

Hvordan får man så sådan en, det er jo ret nemt.. man sætter bare et kryds når man moms registrer sig i "import af varer" for mig er det ikke en tilladelse, men en registering

Hav en god dag alle sammen Cool

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:

Kan se du er her stadig mr one star ;-)

Du skriver altid som noget stort og besværligt "importtilladelse"

Hvordan får man så sådan en, det er jo ret nemt.. man sætter bare et kryds når man moms registrer sig i "import af varer" for mig er det ikke en tilladelse, men en registering

Hav en god dag alle sammen Cool

det er da let at være imporrtregistreret men jeg vælger jo at læse hvad trådstarter skriver - nemlig at han vil vil importere som person fra Kina og så sælge til sin virksomhed -  og så giver jo ikke meget mening ikke at gøre opmærksom på, at NEJ det kræver importregistrering og CVR
Det handler vel lidt om at læse spørgsmålet bare - og svare på det - og det kan jo ikke gøres uden at sige - at for at importere fra uden for EU skal man have CVR og være importregistreret. Jeg er helt enig i importregistrering er et kryds - hverken mere eller mindre - i et CVR

CVhougaard:
Jeg er kommet frem til at for at gøre det skal jeg være importør og CVR registreret, men synes det virker lidt uoverskueligt og voldsomt for at købe og sælge lidt løbende. 

Jeg tænkte så, kan jeg som privatperson købe i Kina, for så sælge til en virksomhed (Min egen)?
I første omgang tænker jeg nemlig at holde mig under de 80 kr pr køb for undgå alle hold, moms og afgifter.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)