Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Presta 1.6 vs. 1.7

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Er her nogen som har opgraderet ders presta til version 1.7.X og oplevet forbedringer, som de kan/vil dele med os andre? :) Er det tiden/energien værd, at opgradere?

- Louise

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om du ikke bliver tvunget til det før eller senere da php 5.6 udfases. Presta 1.6 ikke et kompatibel med nyeste php version.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Vi sidder midt i det lige nu. Den største forskel jeg har set indtil nu, er hastigheden, der er meget bedre på 1.7
Database strukturen er 95% den samme, så det er stadig let for nørder at lave små addon's selv.
Som andre skriver er jeg blevet drevet ud i skiftet da Unoeuro lukkede ned for PHP 5.6, og opgraderede til en 7.x
- Det kunne min gamle shop ikke køre med.

Det er dog muligt midlertidig at køre med den gamle PHP version, men Unoeuro vil ikke sige noget som helst om, hvor længe dette er muligt, eller hvor lang tids varsel vi får inden det lukkes helt (helt ude i skoven i øvrigt).
Så mit eneste valg var at opgradere eller skifte host...
- Men indtil nu (1.7 shoppen er ikke live endnu) ser det fint ud.

Jeg har i øvrigt flyttet alle mine gamle data (Kunder, ordre, produkter osv) fra 1.6 til 1.7 manuelt, det lader sig fint gøre.
- Ellers er der også nogle moduler der kan købes til dette, jeg har dog ikke fundet nogle der virkede endnu...

Så god fornøjelse, hvis du vælger at skifte :)

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyldes den bedre hastighed ikke primært at php 7 performer bedre end version 5?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Poulsgaard:
Det er dog muligt midlertidig at køre med den gamle PHP version, men Unoeuro vil ikke sige noget som helst om, hvor længe dette er muligt, eller hvor lang tids varsel vi får inden det lukkes helt (helt ude i skoven i øvrigt).
Så mit eneste valg var at opgradere eller skifte host...
- Men indtil nu (1.7 shoppen er ikke live endnu) ser det fint ud.

Nej, men UnoEuro har sagt de melder ud i god tid når de engang udfaser PHP 5.6 - det er ikke helt ude i skoven?

Du bør opgradere din shop så den virker med PHP 7, det er på alle måder uholdbart at holde sig fast i en gammel PHP og CMS version.

Nicolai Lundgaard:

Skyldes den bedre hastighed ikke primært at php 7 performer bedre end version 5?

PHP 7 er op til 8 gange hurtigere end 5.6, så det gør meget.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk lige et af de moduler jeg har testet, men den timer ud konstant.
Jeg har 1500+ produkter, og den starter ikke engang op....

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, det er ikke korrekt, Unoeuro har faktisk skrevet til mig i min support ticket at de netop ikke kan give en god varsel på, hvornår de lukker for 5.6
- Det er, i min bog, helt ude i skoven (!)

Det kom faktisk som en overraskelse for mig, da Unoeuro lavede den sidste ændring, hvor vi de skiftede til default at køre med php 7.x (Ja jeg ved godt at det har stået på deres drift side, men jeg kigger ikke på den, når alting virker på shoppen)

Hvis Unoeuro nu har meldt noget andet ud, er det da fint.... (har du et link)

Nu skal tråden jo ikke handle om Unoeuro, så skal vi ikke tage den i PB, hvis der skal snakkes mere om Unoeuro.

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poulsgaard:
Beklager, det er ikke korrekt, Unoeuro har faktisk skrevet til mig i min support ticket at de netop ikke kan give en god varsel på, hvornår de lukker for 5.6
Så er du blevet fejlinformeret, og det er selvfølgelig ikke i orden. Har du et ticket id?

Poulsgaard:

Det kom faktisk som en overraskelse for mig, da Unoeuro lavede den sidste ændring, hvor vi de skiftede til default at køre med php 7.x (Ja jeg ved godt at det har stået på deres drift side, men jeg kigger ikke på den, når alting virker på shoppen)

Ahva? Det skete i 2015 og stod på UnoEuro driftstatus i cirka et år (Det tog lang tid at opgradere): https://blog.unoeuro.com/tag/php7/ - Alle kunder fik også en mail om det

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da Ticket #312154
Det var i starten af januar 2019, da Unoeuro skiftede til 7.x pr. default. Det kan jeg ikke huske at jeg har modtaget en email om... Men jeg kan da have overset den....

Hvorom alting er, så beder jeg om en tidsramme for, hvor længe den midlertidige løsning kan køre for mig. Det kan jeg ikke få, så beder jeg istedet om en varslingsperiode, inden det lukkes, det kan jeg heller ikke få citat: "Det har vi ikke fast sat, hvis der kommer en yderst kritisk fejl i php så bliver vi naturligvis nød til at lukke det hurtigt ellers vil det være i god tid."

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)