Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophævelse af kontrakt, på grund af kontraktbrud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg er ansat ved et firma, hvor de skriver i min ansættelseskontrakt at jeg skal arbejde cirka 40 timer om ugen. Indtil videre har det altid ført til en 2-3 timers overarbejde.
Jeg har så fået tilbudt et job som er meget bedre for mig. Kan jeg opsige kontrakt på baggrund af kontraktbrud da jeg har haft mere end 40 timer om ugen og der står i mit fremtidige arbejdskema at jeg skal have overarbejde.

Tak på forhånd
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad, så kan du altid opsige din kontrakt.

Er du blevet tilbudt ansættelse et andet sted, så opsiger du din kontrakt med dit opsigelsesvarsel, som altid er 1 måned, medmindre du har aftalt andet (og har fået speciel ekstra honorar herfor)

Er det samme sted, du tilbydes noget andet - så skal du i hvert fald ikke begynde at tale om kontraktbrud og hvis du har fået den ekstra betaling for overarbejde, så kan du aldrig tale om kontraktbrud.

Dog er det i strid med lovgivningen, hvis du modtager en 16 ugers plan, hvor du konsekvent har flere end 37 timer per uge. Du må max have 37 timer per uge i snit i dit skema - fordelt over de 16 uger. Så nogle uger kan være 45 timer og andre færre.

Overarbejde skal varsles, men må ikke skemalægges.

Tjek med din fagforening, men jeg føler mig meget sikker på dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv uden at have set kontrakten vil jeg bestemt ikke mene det - hvis du mener stoppe fra dag til dag -  overarbejde er ikke som sådan kontraktbrud i sig selv og så skriver du der står CA 40 timer og så er 42 -43 timer vel ca 40 - og vel enten med løn eller afspadsering.
Du må forvente at skulle overhold opsigelsesvarslet du nu en gang måtte have med dit nuværende arbejde - med mindre det kan frigøre dig hurtigere frivilligt - mon ikke du har en måned max til udgangen af en måned og kan de nye ikke også vente på det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)