Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaring: Stiftelse af virksomhed i Tyskland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg er igang med at opstarte en virksomhed i Tyskland. Mit produkt er ulovligt, at sælge i Danmark, derfor stifter jeg selvskabet i Tyskland. Jeg har snakket med en Tysk advokat som har rådet mig til, at opstarte en enkeltmandsvirksomhed eller kapital virksomhed. Han informerer mig, at kapital selvskabet ville være den optimale løsning eftersom det vil være nemmere, at overbevise de danske myndigheder om at virksomheden operer i Tyskland og derfor ikke er skattepligtig i Danmark. 

Dette er hans e-mail svar:

I princippet er det muligt at du stifter et enkeltmandvirksomhed i Tyskland, men du skal så anmeldes i Tyskland og i Danmark. Du bliver i generelt dermed skattepligtig i Tyskland og Danmark, men får den tysk skat modregnet i Danmark.

 

En alternative af det er at du stifter et kapitalselskab i Tyskland og kører driften over kapitalselskabet. Hvis bestemte forudsætninger er opfyldt, i specielt ”ledelsen i Tyskland”, så bliver kapitalselskabet bare skattepligtigt i Tyskland. Derudover kunne det være en fordel at kapitalselskabet er bedre anerkendt som ”tysk virksomhed” end ”du med din tysk driftsted”. I den forbindelse er det dog afhængig hvordan de danske myndigheder ser det.

E-mail svar afsluttet: 

Er der nogle som har egen virksomhed eller erfaring med stiftelse i Tyskland? Det er vigtigt at de danske myndigheder ikke er i tvivl om, at virksomheden er tysk eftersom jeg kan få en større bøde for, at sælge produktet som en dansk virksomhed.

Jeg håber at nogle kan gøre mig klogere på dette emne :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du bor i DK, vil det give mest mening med et UG, GmbH eller AG, alternativt kommanditselskab i Tyskland. Dog kræver dette at driften og lageret er i Tyskland, men det forudsætter jeg, når nu det ikke er lovligt at sælge fra DK...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)