Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej. Du skal ikke være iværksætter. Overhovedet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er faktisk ret befriende.

Mange går rundt og tror at det er lykken at være iværksætter, men der er kun få der lykkes med de helt store gennembrud. De fleste fejler og knækker både økonomi og psyke i forsøget. Og så er der alle dem, der bare kun lige får det til at løbe rundt - i årevis. Det er faktisk Danmarks helt store gruppe af mennesker, som tjener mindre end dem på kontanthjælp og alskens andre ydelser, men du hører dem ikke klage. De har travlt med at knokle røven ud af bukserne.

Selv har jeg et par mislykkede eventyr bag mig, men jeg er stadig iværksætter og jeg har stadig hele min økonomi og velfærd på spil - hver dag. Jeg har sjældent eller aldrig ferie og jeg står med alt ansvar - alene. Alligevel klager jeg ikke. Jeg knokler bare på og VIL skabe mit eget liv og succes. Og det går den rigtige vej.

Men iværksætteri er ikke for de fleste. Det giver jeg journalisten ret i. Det er socialstaten Danmark ikke bygget til.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

De fleste må da givet være enige i, at alt for mange tror iværksætter er det nye sort - og at alle bare skal igang. 
Omvendt er det jo lige så galt at sige "du skal ikke være iværksætter" for det er der jo naturligvis nogen der skal være - Holck Poulsen skabte Bestseller - Lars Larsen osv - det var da bittert hvis de aldrig var gået i gang - Jesper Buch - Martin Thorborg osv.
Også ofte folk med en fiasko eller to i forløbet før den lykkes. Selvsagt har DK brug for nye virksomheder. Det er en del af fødekæden, "for de gamle der faldt, kom der ny overalt" hvis ikke der fødes nye, ender vi jo helt uden MEN

JA alt for mange tror det er det nye sort - takket være webshops næsten alle kan skabe for ingen penge og så - import fra Kina af t-shirts de har tegnet motiv til, eller kopi opladere til xxx. Så JA rigtigt mange skulle tænke rigtigt meget mere, inden de tror de skal leve af at være selvstændige https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html men omvendt - der skal da stadigt være rigtig mange nye der vælger den vej, for at få det nødvendige antal nye ind i fødekæden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
. Og så er der alle dem, der bare kun lige får det til at løbe rundt - i årevis. Det er faktisk Danmarks helt store gruppe af mennesker, som tjener mindre end dem på kontanthjælp og alskens andre ydelser, men du hører dem ikke klage.

Det mest tankevækkende er nok at vi ALDRIG høre vores politikere omtale denne gruppe " fattige" som virkeligt gør noget for Danmarks fremtid. Sjovt nok er det meget mere interessant at snakke om "rigtige danskere i overalls" 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Selvsagt har DK brug for nye virksomheder. Det er en del af fødekæden, "for de gamle der faldt, kom der ny overalt" hvis ikke der fødes nye, ender vi jo helt uden MEN

Kunne da ikke være mere enig!  Men vi bliver nødt til at få bedre vilkår for den gruppe mennesker, specialt dem der havner i en konkurs

Mon ikke det ville hjælpe væsentligt hvis vi fik færre og bedre politikere - Det burde være lov at vores politikere skulle have min. 5-10 års erhvervsarbejder får de kunne komme i Folketinget.   

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror bare man skal være klar over hvad man siger nej tak til og så hvis det bliver en fasiko vende det til noget positivt. 

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Toft:
hvis det bliver en fasiko vende det til noget positivt. 

Lidt svært hvis man må gå fra hus og hjem og eller at ægtefællen skrider.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Mon ikke det ville hjælpe væsentligt hvis vi fik færre og bedre politikere - Det burde være lov at vores politikere skulle have min. 5-10 års erhvervsarbejder får de kunne komme i Folketinget.
jeg tror demokratiet - med sine svagheder er sådan, at vi skal lade vælgerne bestemme - nogen kan måske aldrig have været i erhverv og andre i 20 år - og om det så gør den store forskel ved jeg faktisk ikke. Jeg tror IKKE på vi i et demokrati skal stille krav om x antal års erhversarbejde og udelukke de som ikke har det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)