jeg er uddannet designer og mit største ønske er at opstarte egen virksomhed med baby/børnetøj.
Jeg har dog den udfordring at jeg ikke kender til iværksætterlivet, hvordan jeg starter op, er der en "basis" pakke på opstart, som så senere hen kan bygge videre på?
Derudover syntes jeg det er svært i denne her branche, hvor folk helst ikke deler for meget, at finde ud af hvor man skal få produceret tøj, hvad der bedst og billigst?
Håber i kan hjælpe, så jeg kan komme videre med at udleve min drøm!
Start med at få dit et job i branchen, hvor du kan lære alt det er der nødvendigt for senere at være rustet til at starte selvstændig virksomhed - Starter du uden erfaring mht. produktion, markedsføring ...osv, er chancen for at du fejler meget stor i en branche som er meget hård/ presset.
LouisaValentin:
Derudover syntes jeg det er svært i denne her branche, hvor folk helst ikke deler for meget, at finde ud af hvor man skal få produceret tøj, hvad der bedst og billigst?
Sådan er det i de fleste brancher, ofte bruger man rigtigt lang tid (måneder / år) på at finde det gode leverandør - det er altså ikke noget man bare deler med en potentiel konkurrent.
Jeg har ikke nogen steder skrevet at jeg ikke har et job i branchen?
Men at have et job i branchen og starte egen virksomhed i branchen er, for mig, to ret forskellige ting.
Jeg er klar over, at man ikke deler ud af sine gode leverandøre bare lige sådan. Det forstår jeg også godt. Men det er stadig begrænset med info der findes, hvis man ikke har relevante kontakter mht. leverandøre/producenter og kontakten hertil.
Naturlvis er det to forskellige ting at have et job eller starte selv - men det jeg mener er at du bør få et job hvor du får kendskab til leverandører og produktion i udlandet. ligeledes vil det også være godt at få kendskab til Markedsføring / salg - mange har en tendens til at glemme hvor krævende og livsvigtigt den del er for firmaet.
LouisaValentin:
Det forstår jeg også godt. Men det er stadig begrænset med info der findes, hvis man ikke har relevante kontakter mht. leverandøre/producenter og kontakten hertil.
Det viser jo at du mangler viden / erfaring og kontakter, ergo vil det være en rigtigt god ide at oparbejde erfaring inden man starter som selvstændig. Der er øvrigt mange muligheder for at finde info, det er bare at opsøge de relevante steder f.eks. fagmesser, brancheforeninger, fagmedier .... osv.
Jeg har en super skarp mentor, som ville kunne hjælpe dig lidt videre i din søgen, hvis det har interesse? :) Kan sende hans informationer til dig, i en privat besked...?