Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal fakturaen se ud?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter! Jeg er en del af et kontorfællesskab, hvor vi er seks medlemmer. Vi har oprettet en forening, som vi hver måned betaler medlemskontingent til. Foreningens eneste formål er at stille lokaler til rådighed, dvs. betale for huslejen, el og internet. Foreningen har intet overskud.

Her er så spørgsmålet: Hvordan skal den faktura se ud, som vi hver især får til vores respektive regnskaber? Jeg har herunder lavet et skabeloneksempel - skal der fremgå mere?

Desuden: Det er min foreståelse, at foreningen er momsfritager og ikke har regnskabspligt. Tager jeg fejl?

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det gælder sammen regler for en forening som for en privat og hvis de tal her passer så kommer i til at sælge for 86400.. samt skal i jo bruge et cvr/cpr for at det vil være gyldig som faktura..

men ved ikke om der er en smut vej men forstå ikke hvorfor i ikke laver en virksomhed som har et lille overskud det kun jo være der var ting der skulle bruges lidt penge til så ville det jo være rart at have lidt at gøre godt med..

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokale udlejning er momsfrit - men jeg kan ikke se andet end I da må være en skattepligtig forening og skal aflevere regnskab osv https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234905   -Uden overskud ingen skat - men skattepligtig forening må I vel være med det formål

Om en forening eller noget P/S var smartere kan jeg ikke sige men det kunne være overvejelse 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Hm ja, du har måske ret. Jeg har også læst det, du linker til og har forholdt mig til:

"En forening er skattefri, hvis..." (...) "Indkomst ved leverancer til medlemmerne herunder medlemmernes betaling af kontingent er ikke erhvervsmæssig indkomst."

I virkeligheden er foreningens udelukkende oprettet, fordi udlejeren ikke gider modtage huslejen i seks dele. Så foreningen fungerer bare som det sted, hvor vores betalinger bliver samlet og sendt videre i én klump til udlejeren.

Men dette er da ikke så smart, hvis foreningen så har regnskabspligt...

Men hvordan skal ovenstående citat da så tolkes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:

Tak for svar! Hm ja, du har måske ret. Jeg har også læst det, du linker til og har forholdt mig til:

"En forening er skattefri, hvis..." (...) "Indkomst ved leverancer til medlemmerne herunder medlemmernes betaling af kontingent er ikke erhvervsmæssig indkomst."

I virkeligheden er foreningens udelukkende oprettet, fordi udlejeren ikke gider modtage huslejen i seks dele. Så foreningen fungerer bare som det sted, hvor vores betalinger bliver samlet og sendt videre i én klump til udlejeren.

Men dette er da ikke så smart, hvis foreningen så har regnskabspligt...

Men hvordan skal ovenstående citat da så tolkes?

ikke skattepligtige foreninger er som jeg ser det akvarieklubber mm - mens 6 erhvervsdrivende som danner forening for at dele husleje klart er skattepligtig forening . Kan husejer ikke få alle penge fra EN af jer - som så fakturerer de andre (som så giver risiko for den virksomhed hvis de andre ikke betaler)

Jeg synes du skal gå til en revisor for at få et godt set up  jeg er ikke sikker på forening er sagen. Forstår så heller ikke hvad problemet er med regnskabspligt, det virker da utroligt let . men problemer er vel mere hvis nogen medlemmer ikke betaler osv - og om forening og ikke P/S er sagen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:

Tak for svar! Hm ja, du har måske ret. Jeg har også læst det, du linker til og har forholdt mig til:

"En forening er skattefri, hvis..." (...) "Indkomst ved leverancer til medlemmerne herunder medlemmernes betaling af kontingent er ikke erhvervsmæssig indkomst."

I virkeligheden er foreningens udelukkende oprettet, fordi udlejeren ikke gider modtage huslejen i seks dele. Så foreningen fungerer bare som det sted, hvor vores betalinger bliver samlet og sendt videre i én klump til udlejeren.

Men dette er da ikke så smart, hvis foreningen så har regnskabspligt...

Men hvordan skal ovenstående citat da så tolkes?

ikke skattepligtige foreninger er som jeg ser det akvarieklubber mm - mens 6 erhvervsdrivende som danner forening for at dele husleje klart er skattepligtig forening - helt som I jo hver i sær som firma vil trække huslejen fra. Kan husejer ikke få alle penge fra EN af jer - som så fakturerer de andre (som så giver risiko for den virksomhed hvis de andre ikke betaler)

Jeg synes du skal gå til en revisor for at få et godt set up  jeg er ikke sikker på forening er sagen. Forstår så heller ikke hvad problemet er med regnskabspligt, det virker da utroligt let . men problemer er vel mere hvis nogen medlemmer ikke betaler osv - og om forening og ikke P/S er sagen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke det lever op til betingelserne for at være en forening. For mig fremstår det som et I/S.

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I starten var det også min tanke, at jeg bare kunne tage ansvaret for at samle pengene ind og føre dem videre til udlejeren. Men så fik jeg at vide af SKAT, at det betød, at jeg drev udlejningsvirksomhed. Og det er ellers ikke det, jeg laver i mit firma. Og så forstod jeg det sådan, at løsningen måtte blive en forening uden regnskabspligt. Men jeg kan meget vel have misforstået det :)

Formålet med at slippe for regnskabspligten var blot, at jeg gerne ville undgå at skulle have revisorudgift til lave et regnskab for noget, som egentlig bare handler om at seks personers penge samlet i én klump og sendes videre. Men hvis det ikke kan undgås, skal det selvfølgelig gøres...

Ja det lyder som noget, man skal tage med en revisor så.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)