|
Nej - anparten kan ikke købes af noget der ejes i virksomheden - Den skal købes af nogen der køber med skattede midler
vh John H
Nej - anparten kan ikke købes af noget der ejes i virksomheden - Den skal købes af nogen der køber med skattede midler vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg vil gerne købe hans anparter. |
|
sort snak for mig faktisk Altså hvis det er dig der skal købe hans anparter - 33% for 1000 kr - så skal du betale ham de 1000 kr med dine egne penge efter skat Vil du hellere give ham en computer til 1000 kr - så må du da gerne lade firmaet sælge dig en computer. Så skal det lave en faktura på 800 kr + moms = 1000 kr (og det SKAL så være den ærlige værdi af computeren som du skal dokumentere) - Så betaler du 1000 kr til firmaet og giver ham du køber aktier af computeren . men hvor skulle fordelen være? Virker meget uklart om du rigtig ved hvad du har at gøre med i driften af et selskab helt ærligt vh John Hannover |
Du kan da sagtens lade selskabet købe egne kapitalandele, såfremt betingelserne herfor er opfyldt - det skal så ske mod vederlag fra selskabet. Ulempen der dog, at sælger får hele avancen som udbytte beskatning og ikke fradrag for evt. indskudsværdi. |
Statsautoriseret revisor - København
det har du da ret i CEF - jeg udgik fra at sælger ville have værdi ud uden skat osv (ikke betale udbytte skat af computerværdi) - men ellers kan selskabet jo godt købe egne aktier og så ejes de af selskabet - Ved du om det evt giver flere krav til vurdering af et aktiv der tages ud? (da der jo så ikke rigtigt er armslængde) Man kan vel ikke have en værdi på- lad os sige fiktivt 20.000 kr og så tage en ting til 100.000 kr ud - bare efter eget skøn? rækker det - som ved andet udtag ved lukning, at man finder noget tilsvarende på DBA f.eks Er der nogen % grænse for hvor mange egne aktier et ikke noteret selskab må have - og giver det nogle krav til bemærkning i årsrapport? vh John Hannover |