Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb ejer ud med computer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har en anpart der ønsker at træde ud. Kan man købes ud med fx vedkommendes anpart ved stiftelse og værdien af personens computeren i virksomheden?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - anparten kan ikke købes af noget der ejes i virksomheden - Den skal købes af nogen der køber med skattede midler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:15

Jeg vil gerne købe hans anparter.

Du kan få et æble og en banan :)

Tilmeldt 27. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:02
Så han skal have 33 % For de 33 % er der vel ikke noget i vejen for at købe udstyr fra 1 virksomhed til en anden og på den måde ende med samme resultat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

Villadsc:
Så han skal have 33 % For de 33 % er der vel ikke noget i vejen for at købe udstyr fra 1 virksomhed til en anden og på den måde ende med samme resultat?

sort snak for mig faktisk  Altså hvis det er dig der skal købe hans anparter - 33% for 1000 kr - så skal du betale ham de 1000 kr med dine egne penge efter skat

Vil du hellere give ham en computer til 1000 kr - så må du da gerne lade firmaet sælge dig en computer. Så skal det lave en faktura på 800 kr + moms = 1000 kr (og det SKAL så være den ærlige værdi af computeren som du skal dokumentere) - 

Så betaler du 1000 kr til firmaet og giver ham du køber aktier af computeren . men hvor skulle fordelen være?

Virker meget uklart om du rigtig ved hvad du har at gøre med i driften af et selskab helt ærligt

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:29

Tag fat i en revisor

Eller
En advorkat i speciale inde for skatte område.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:06

Cookie - John Hannover:

Nej - anparten kan ikke købes af noget der ejes i virksomheden - Den skal købes af nogen der køber med skattede midler

vh John H

Du kan da sagtens lade selskabet købe egne kapitalandele, såfremt betingelserne herfor er opfyldt - det skal så ske mod vederlag fra selskabet. 

Ulempen der dog, at sælger får hele avancen som udbytte beskatning og ikke fradrag for evt. indskudsværdi. 

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

det har du da ret i CEF - jeg udgik fra at sælger ville have værdi ud uden skat osv (ikke betale udbytte skat af computerværdi) - men ellers kan selskabet jo godt købe egne aktier og så ejes de af selskabet - Ved du om det evt giver flere krav til vurdering af et aktiv der tages ud? (da der jo så ikke rigtigt er armslængde) Man kan vel ikke have en værdi på-  lad os sige fiktivt 20.000 kr og så tage en ting til 100.000 kr ud - bare efter eget skøn? rækker det - som ved andet udtag ved lukning, at man finder noget tilsvarende på DBA f.eks

Er der nogen % grænse for hvor mange egne aktier et ikke noteret selskab må have - og giver det nogle krav til bemærkning i årsrapport?

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)