Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for omkostninger ved optagelse af lån til ejendom - virksomhedordningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Vi har købt en lejlighed i vores lille firma som er med i den såkaldte "virksomhedsordning".

I forbindelse med lånoptagelsen har der været ret mange udgifter til:

Advokat

Tinglysning af skøde

Vurderingsgebyr (til banken)

Garantistillelse (til banken)

Boligsagsgebyr(til banken)

Tinglysning af pant (variabelt forrentet lån, 30år) (både fast og variabel tinglysningsafgift)

Vi er i tvivl om, om der ikke skulle være noget af dette som er fraddragsberettiget?  ( Vi har læst mange steder, men det er lidt uklart hvad der gælder i virksomhedordningssituationen...)

Det kan være, at nogle af alle de vidende folk herinde har nogle erfaringer de vil dele?

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:18

Da det er engangsydelser og lånet er over 2 år er der ikke fradrag men tillægges købsprisen så fradraget fås ved salg.

Har ikke noget med virksomhedsordning at gøre.

Fra Herfølge
Tilmeldt 10. Nov 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:19

Følger lige med her :)

Tilmeldt 25. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:28

Mange tak!  Det giver mening.

Så er der lige hvordan jeg bogfører dette?   

Opskriver jeg værdien på anlægsaktivkontoen med beløbet?  

Mit spørgsmål hænger måske sammen med, at jeg heller ikke er helt sikker på hvordan jeg bogfører "forbedringer", som der jo heller ikke er fradrag i driften for...

(Udgifter til forbedring tænker jeg bogført på konto for forbedring, og så noterer jeg i anlægskartoteket hvad den aktuelle værdi af aktivet er, mens der stadig står den oprindelige købspris på  anlægsaktiv-kontoen. (Ved salg vil den skattepligtige fortjeneste så være salgsprisen fratrukket værdien i anlægskartoteket...))

Vh. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 11:35

Jeg mener det hele skal lægges til købsprisen i regnskabet. Derfor kan du godt have et eksternt kartotek hvor det er specificeret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)