Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af IVS/ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Står i et meget stort dilemma. Har gået i noget tid og planlagt at starte virksomhed op og har nu endelig fået en fabelagtig pris fra en mine kommende leverandører med noget restsalg. Problemet ligger i at jeg ikke har fået mit cvr endnu og hvis det ikke kommer senest mandag, vil jeg ikke kunne fratrække momsen

Er det lovligt for mig at finde/købe et IVS/ApS som stadig er aktivt og opkøbe det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44

Du kan købe det i eget navn og du kan fratrække momsen hvis du stifter et selskab i det navn - også efter købet - men du lyder meget panikagtig og masser af selskaber stiftes og lukkes - ved tvang eller andet-  så det lyder alt for panikagtigt til min smag. du kan godt trække moms fra hvis det er købt i samme navn som stifter og du ikke har brugt det personlig osv . læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:47
Det har jeg faktisk også tilbudt ham, efter at jeg læste om det på en tidligere tråd, at det var muligt, men det er sælger ikke interesseret i... Overvejer at købe et billigt IVS selskab til billige penge, så er jeg i hvertfald sikret, men spørgsmålet er mere om det er lovligt for mig?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

Thanos:
Det har jeg faktisk også tilbudt ham, efter at jeg læste om det på en tidligere tråd, at det var muligt, men det er sælger ikke interesseret i... Overvejer at købe et billigt IVS selskab til billige penge, så er jeg i hvertfald sikret, men spørgsmålet er mere om det er lovligt for mig?

lovligt men umiddelbart klart farligt = dumt. Sælger kan da i øvrigt være inderlige ligeglad - han fakturerer dig med moms og færdig med hans bekymring - det er da 100 gange bedre for ham at sælge til dig som person end til et 1 kr selskab. I er slet ikke klar til den handel vil jeg påstå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)