Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat som hobby-virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med en opstart af en hobby virksomhed, og jeg vil selvfølgelig  overholde alle reglerne ;-) 

Forhold til skat, er jeg dog i tvivl om hvordan det skal foregå, så håber der er nogle herinde med gode råd. 

Indtil videre har jeg styr på følgende (ret mig gerne hvis dette også er forkert) 

Mit overskud skal indbrettes som B-skat. Et eksempel kunne være, at jeg solgte for 2000kr, men så købte fragt + materiale hjem for 1000kr =jeg har derfor et overskud på 1000kr. Hertil kan jeg læse på min forskudsopgørelse at min rente er 40%. Det bliver altså 1000*0,60=600kr? 

Hertil er mit undren på, hvornår man betaler denne skat. Man har jo hele tiden en indtægt, hvortil der kommer en udgift, og så en indtægt osv. Så hvornår skal man beregne det samlede overskud? og indberette det? 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 21:49

Følger lige med

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Du fører regnskab som alle andre  indtægter minus fradragberettigede udgifter = resultat

Du forskudsangiver så godt du kan - og så betales skatte via nedsat fradrag for anden indkomst - og har man ikke anden indkomst, via opkrævning

Man ændrer forskud under året hvis man ser resultatet bliver anderledes

når året er gået udfylder man UDVIDET selvangivelse og skriver resultatet i rubrik 111 (og der er ikke fradrag for underskud uden CVR)

Læs evt for små penge http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:34
Ifølge hobbyvirksomhed.dk/økonomi (punkt 4) skal indtægten bare indberettes på den almindelige selvangivelse i Rubrik 20. Er den information forældet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:45

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:54
Nu spurgte trådstarter specifikt om reglerne for hobbyvirksomhed, og så er det rubrik 20. Hvis der er tale om seriøs erhvervsvirksomhed, så er det som du siger, men det giver trådstarter ikke nok information til at afgøre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56

AdamAftenbakke:
Nu spurgte trådstarter specifikt om reglerne for hobbyvirksomhed, og så er det rubrik 20. Hvis der er tale om seriøs erhvervsvirksomhed, så er det som du siger, men det giver trådstarter ikke nok information til at afgøre.

99 ud af 100 ved ikke hvad hobbyvirksomhed er Når man skriver JEG VIL STARTE hobbyvirksomhed - så er jeg 99% sikker på det er en almindelig lille virksomhed der skal startes - 

vh John Hannover

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:02

Også selvom jeg kun omsætter for 3000kr månedet, og laver det meste selv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15

Laerkejuhl:

Også selvom jeg kun omsætter for 3000kr månedet, og laver det meste selv?

ja- hobbyvirksomhed har intet med omsætningen at gøre som sådan - Så snart du laver noget som helst for at sælge det - er det virksomhed og udvidet selvangivelse og rubrik 20 er som jeg husker også uden AM bidrag
Du må læse linket - det har intet med str som sådan at gøre - Du er i øvrigt så ikke så langt fra momsgrænsen (ca 4000 per måned)

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)