Jeg er i gang med at starte en webshop, som bygger på et stærkt koncept, til en bestemt målgruppe. På lang sigt, er mit mål at opbygge mit eget brand, som selvfølgelig skal sælges igennem platformen. Jeg tænker at en god fremgangsmåde for at nå dette mål, ville være at starte med andre brands, som arbejder i samme koncept som jeg. på denne måde ville jeg kunne opbygge noget trafik inde på min webshop og senere få kunderne til at se mit brand. Men når jeg nu skal ud og have et møde med en ønsket leverandør og overbevise dem om at sælge deres produkter igennem mig, har jeg et par spørgsmål. Skal man have kapital klar til at købe deres produkter med det samme, eller kan man godt få aftalen i hus uden at bruge penge til at starte med? Er det muligt at gøre det omvendt og få nogle aftaler ned i sin bog, som så senere kan hjælpe til en investering og så derfra lancere sin webshop? Groft sagt: Skal jeg have kapitalen hjem først og så lave aftaler med de ønskede brands, så de tager mig mere seriøs eller skal jeg have aftalerne i bogen først og så gå efter kapitalen? Er der faste rammer for salget af andres produkter? Altså er det sådan, at jeg får produkterne til en bestemt pris og skal sælge dem til samme pris, som de selv gør på deres platforme eller kommer det helt an på hvad man får aftalt til mødet? Og så har jeg lige et sidste spørgsmål. Er det muligt at lave dropshipping aftaler med alle leverandøre eller foretrækker de at man køber partier af deres produkter hjem til et lager ? Håber i kan rådgive mig lidt. Thor |
Lidt ekspertise ønsket. (Forberedelse til et møde med en leverandør)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)