Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto til Holding og IVS - hvad er smartest?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har stiftet et holding selskab IVS, der (sammen med en anden) ejer et IVS. Skal jeg så både have en bankkonto til mit holding og det underliggende IVS?

Og hvor kan I anbefale, da jeg ikke gider betale 4000 i oprettelsesgebyr som hos Danske Bank.

Er der en smart måde at have alle de konti på?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der missede du et pointe.

Hvis du flytter dit private til danske koster det kun 2000 kr.

Men udover det, tror jeg ikke du har læst deres produkter . Du er klar over at danske bank er en af de få banker i danmark hvor holdingselskab er gratis om mdr. Du sksl selfø betale for oprettelse. Men du skal ikke betale mdr gebyr som du skal hos mange selvom det er holding.

Eksempel : nordea er billigere i oprettelse og lidt billigere i mdr gebyr.

Men du skal betale både for Holdingselskab og driftselskab om mdr ... hvor danske bank er holding gratis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tusind tak til begge! Gode råd :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

John. Du mangler i din guide at hvis man har 750k stående i privat konto. Koster det ikke noget om mdr for driftselskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

John. Du mangler i din guide at hvis man har 750k stående i privat konto. Koster det ikke noget om mdr for driftselskab.
I øvrigt fordeler jeg selv så jeg altid er under statens garanti på ca 750 t i hver bank, men det er en anden sag

jeg har kun hovedpunkter med - alle banker kan i princippet være gratis for erhverv - jeg giver heller ikke noget for min. Det er alene en guide til standard opstart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok

Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu håber jeg ikke, det er for sent, men jeg vil lige gide et heads-up.

Danske Banks erhvervsafdeling rådgav mig til kun at oprette én konto, fordi mit holdingselskab jo ikke ville have nogen nævneværdig aktivitet. Først efterfølgende fandt jeg ud af, at DET ER ET KRAV at have en konto til hver.

Da havde jeg jo så accepteret at oprette én konto til 2000,-
Ved at presse dem lidt og pege på hvor udueligt de havde rådgivet mig, fik jeg oprettet den anden konto til 500,- Da opkrævningen så endelig kom et par måneder senere, var det pludseligt blevet til 1000,- for konto nr to plus 15,- for porto. Så måtte jeg have fat i dem igen og påpege tidligere aftale samt at INGEN i 2018 har lyst til at modtage kontoudtog med posten; ej heller at betale for det....

Alt i alt fik jeg to konti til samlet set 2500,- og ingen løbende udgifter. Dog kostede det lidt arbejde og frustrationer.

(Jeg er privatkunde i Danske Bank...)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)