Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt tilbage i tiden må man tage regninger med ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg har her i Januar måned opstartet min enkeltmandsvirksomhed. Dette da det har blevet større end ventet - det startede ud som en hobby men grundet størrelsen det nu har kommet op på blev jeg rådet til at starte det som virksomhed.

Jeg valgt opstart dato for virksomheden i start August - da der har været meget aktivitet fra August frem til nu. Har investeret ca 60 000 kr i det fra 1/8 - 31/12. Dette går jeg ud fra at jeg må tage med ind som udgift i virksomheden. Men hvor langt tilbage i tiden må eller skal man gå?
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt Siger man 6mdr.

Men du må lige vente på de andre og høre dem ad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsætning for at du må tage noget ind momsmæssigt er

Du har intet faktureret inden moms - 0 ikke solgt noget uden moms - og det lyder det til du har og så kan du glemme momsfradrag for alt

Du kan godt tage ting ind uden moms så - men du skal så tage det ind til markedspris - da du vel har anvendt det og så uden moms men

Du har vel i forvejen taget det ind som udgift i tiden 1/8 til 31/12 da du lavede regnskab for 2018 så det er vel gjort allerede - hvordan har du ellers angivet skat for 2018 mon? Der skal du jo have angivet overskud = indtægt minus udgift - og så kan noget af de 60.000 være noget der skal afskrives og ikke bare tages som udgift

Og har du solgt for over 50 t på den periode eller frem til nu - så er du jo på den med manglende momsregistrering

Helt ærlige svar er - få fat i en revisor og får orden i det - det kan være dyrt at køre galt her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)