Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejlagtig MobilePay indbetaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Thyholm
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Claudius Elektronik Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg modtog en mail fra en pige som fejlagtigt havde overført et beløb (ikke stort - 350 kr) ved brug af mit 5-cifrede MobilePay nummer. Hun bad mig venligst sende pengene retur.

Og selvfølgelig da. Ingen problem. Efter at have konstateret at beløbet er modtaget på min konto, sender jeg dem straks retur.

Da jeg ikke lige ved hvordan jeg skal køre det ind/ud af regnskabet, vælger jeg bare, i første omgang, at sende beløbet retur fra min privatkonto.

Efterfølgende var planen at lave en overførsel på beløbet til min privatkonto

Hvordan må jeg bogføre denne ind/ud bevægelse?

Pfh tak

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Rule no 1: Bland ALDRIG privat og forretning sammen.

Der er sikkert ingen fra skat som opdager det men den overførsel du laver til dig selv vil blive betragtet som løn og er dermed skattepligtig forudsat at dit firma er som er drevet som selskab. Er det enkeltmandsfirma så er jeg lidt i tvivl om det gør noget.

Hvis man logger ind på Mobilepay på sin PC så er det muligt at tilbageføre betalinger ved et simpelt klik og det er det som du burde gøre.

Det du skal gøre er at bogføre indbetalingen i banken med en passende modkonto i balancen som gæld. Når du så overfører til dig selv så er det modsat. Husk dog bilag som dokumentation for dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
Der er sikkert ingen fra skat som opdager det men den overførsel du laver til dig selv vil blive betragtet som løn og er dermed skattepligtig forudsat at dit firma er som er drevet som selskab. Er det enkeltmandsfirma så er jeg lidt i tvivl om det gør noget.

nej da - det er jo helt omvendt.

Firmaet fik penge det ikke skulle have - og nu overføres det så korrekt - ganske som udlæg. Der er jo ikke på noget tidspunkt tale om, at trådstarter har hævet noget i firmaet - Firmaet HAR jo fået de penge ind som det IKKE skulle have, og så er der ingen som helst fare her. 

Det er jo ikke andet end i virkeligheden et udlæg - et kort lån ejeren giver sit firma - kort og derfor uden rente - og nu betaler firmaet lånet tilbage

Det er formeligt ikke bogført som indtægt - men bogføres så nu:

Ind som som fejlindbetaling i drift salg (evt bare som salg hvis det er hvad trådstarter kan UDEN moms) og ind i bank som debet - hvor pengene gik ind - og så ud igen nu kredit samme konto mod bank kredit hvor pengene nu går ud igen til trådstarter.

Det er jo alene for at alle bankposteringer stemmer - Mange ville sjuske med den og slet ikke bogføre ind og ud - men bare notere på bankkonto at der var en fejl ind og ud - men jeg ville bogføre begge veje.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)