Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat - forudbetale eller vente?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Efter at have været selvstændig i et års tid står jeg nu så småt overfor mit første årsregnskab og i den forbindelse også min første betaling af selskabsskat.

Såvidt jeg kan forstå på min revisor kan jeg aconto-indbetale indtil d. 1. februar, og derved spare 2,3% i rente som jeg vil få lagt ovenpå hvis jeg venter til midten af november hvor den ellers skal betales. 

Hvad gør I andre i denne situation? Er det smartest at få det ud af verden og spare renterne, eller er det mere hensigtsmæssigt at holde på pengene, i tilfælde af, at man løber ind i likviditetsproblemer? Erfaringer fra garvede iværksættere modtages med kyshånd. 

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal låne penge til mere end 2,3% og mener der er en vis sandsynlighed for likviditetsbehov som kræver et sådan lån så behold dem - hvis du ikke forventer det - så betal - og bare husk - du skal jo  i alle fald have pengene klar til november 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John. Så tror jeg bare at jeg betaler dem - så slipper jeg også for at betale renter til banken for at have dem stående så længe. 

VH
Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)