Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje af værelse til egen virksomhed i lejet lejlighed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil gerne leje et lukket værelse (uden gennemgang) til min virksomhed i min lejlighed som jeg lejer, ikke ejer. Min tanke er at lave en lejekontrakt på at virksomheden lejer det ene værelse og dermed afholder x% af den månedlige leje ved betaling direkte til min udlejer, så ikke det skal ind omkring mig og jeg bliver beskattet af det. Derudover er det ikke en indtægstkilde for mig, da erhvervslejen går direkte til udlejer. Så altså, afholder jeg selv lejen for de m2 der er til privat brug, og virksomheden lejer de m2 i det lukkede værelse.

- Virksomheden er min primære indtægtskilde
- Virksomheden har 2 kontorer hvor jeg har min daglige gang
- Jeg lejer lejligheden jeg bor i


Er dette muligt? :)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

whatup_chl:
Hej,

Jeg vil gerne leje et lukket værelse (uden gennemgang) til min virksomhed i min lejlighed som jeg lejer, ikke ejer. Min tanke er at lave en lejekontrakt på at virksomheden lejer det ene værelse og dermed afholder x% af den månedlige leje ved betaling direkte til min udlejer, så ikke det skal ind omkring mig og jeg bliver beskattet af det. Derudover er det ikke en indtægstkilde for mig, da erhvervslejen går direkte til udlejer. Så altså, afholder jeg selv lejen for de m2 der er til privat brug, og virksomheden lejer de m2 i det lukkede værelse.

- Virksomheden er min primære indtægtskilde
- Virksomheden har 2 kontorer hvor jeg har min daglige gang
- Jeg lejer lejligheden jeg bor i


Er dette muligt? :)

Jeg siger ikke; det ikke er muligt.

 

Det afgørende er om du privatmæssig har rådighed over værelset? ikke om du gør brug af rådigheden men om du har rådighed. Start med den afklaring, resten er af praktisk karakter.

Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Altså, jeg har selvfølgelig rådighed over/adgang til værelset da det ligger i lejligheden. Kunne dette eksempelvis løses ved at have en anden nøgle til værelset som tilhører virksomheden? Det er jo stadig mig der ville have selv samme nøgle. Men værelset er aflukket og ville aldrig røres udover i forbindelse med arbejde. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

whatup_chl:

Tak for svar! Altså, jeg har selvfølgelig rådighed over/adgang til værelset da det ligger i lejligheden. Kunne dette eksempelvis løses ved at have en anden nøgle til værelset som tilhører virksomheden? Det er jo stadig mig der ville have selv samme nøgle. Men værelset er aflukket og ville aldrig røres udover i forbindelse med arbejde. 

Desværre er det elastik i metermål, der er ikke et præcist svar men en vurdering i hver sag.

 

At kontor og privat deler samme adgang er et argument som taler imod, men er ikke lig med det ikke er muligt. At døren kan låses hjælper ikke så meget (det kan toilettet også)

Nu ved jeg ikke hvad din virksomhed laver? Når virksomhedens lokale er indrettet, kan det så anvendes privat eller? Med andre ord; er lokalet indrettet på en måde som man ikke vil se en indretning i et privat hjem.

 

Husk på det er summen af betragtningerne som afgør om du kan "udleje" til virksomheden og ikke de enkelte punkter i sig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

"...den månedlige leje ved betaling direkte til min udlejer, så ikke det skal ind omkring mig og jeg bliver beskattet af det...."

Spørgsmålet er nok i højere grad om udlejer vil acceptere ovenstående. Han har et aftaleforhold med lejer og skal ikke uden acceptere at modtage betaling fra en lejers lejer.

Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar alle sammen! Hjælper en del. Gode pointer at overveje forinden.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)