Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den ultimative guide til at blive en freelance skrivearbejder helt fra bunden af?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
konkurrencen er så hård og efterspørgslen færdigheder så stor, at det først begynder at rykke, når man er blevet 1. års elev på en relevant uddannelse.

Enig, John. Og det er måske endda lidt tidligt.

Hans

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
John de Summer-Brason:

Det lyder fint med sin egen blog. God måde at lægge fra kaj. Jeg vil dog gerne fastholde, at konkurrencen er så hård og efterspørgslen færdigheder så stor, at det først begynder at rykke, når man er blevet 1. års elev på en relevant uddannelse. Prøv at se, hvordan de studerende fra Journalisthøjskolen skaber sig arbejde og kontakter. /div>



Ja, det kan jeg forestille mig, men jeg vil tage det ganske stille og roligt og håbe på det nok skal gå.
Tak for henvisning af en link.
Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Sander:

Nina :


1. Er det en uddannelse man skal have eller nogle kurser man tager? Hvis ja, hvilken krav er der og hvor lang tid tager det?
2. Er freelance skrivearbejde kun indskrænket til skribenter, tekstforfattere, korrekturlæsere og oversættere? Eller kan man arbejde inden for alle områder, der har noget med tekst/skrive at gøre, så som blogging, artikler og bøger?
3. Er det noget man kan gøre på fuldtid og leve af det, selv hjemmefra/online?

Mange tak på forhånd.





1. Journalist er en uddannelse. Men der er intet, der holder dig fra at kalde dig selv freelance tekstforfatter eksempelvis.


2. Så længe der er kunder, der vil købe dit arbejde, kan du arbejde inden for området. Om du har den ene eller den anden titel, betyder ikke så meget. 


3. Jeg har selv levet af at skrive i flere år, og det har jeg primært gjort hjemme/fra eget kontor. Så det kan godt lade sig gøre. Og jeg har kun en HF med, så ingen uddannelse inden for "faget". 


Hvis du er interesseret, udgiver jeg snart.

Held og lykke med din kommende karriere som tekstforfatter. Du skriver fint, så med lidt knofedt har du et godt udgangspunkt for at få succes med det&nbsp" alt="Yes">



Hej Sander. Tusind tak for dine svar på mine spørgsmål. Skal dog lige pointere, det er ikke at blive en tekstforfatter jeg går efter, men jeg skal bestemt være én, der arbejder med at skrive. Det hjælper mig at høre du har levet af at skrive, samt er ved at udgive en bog om det, så det ser jeg frem til at kigge nærmere på.
Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans Stokholm Kjer:

Nina :
Hans Stokholm Kjer:


Nina :
behøver jeg en wordpresskyndig til at sætte min blog op eller kan jeg godt gøre det selv, og stadig få hjælp fra dig?



Du har brug for en Wordpress-kyndig. 
Du skriver, at du giver op over for Wordpress.com's system - deraf tolker jeg, at du ikke har nogen videre teknisk indsigt - så kan jeg heller ikke overlade dig den nødvendige adgang på mit domæne - det er for usikkert.

Så find dig en, som vil gøre det for dig, og skriv så til mig. Så sætter vi det i gang.



Hans




Ja, det er rigtigt jeg engang gav op, men det var ikke noget som krævede én, der havde en professional teknisk indsigt i tingene. Det var bare lige nogle funktioner som jeg syntes var for irriterende, så jeg gik videre til en anden blog-platform. Men som sagt, vil gerne give platformen en chancen til, fordi alle kan oprette en wordpress blog, da den er trods alt ikke så svær. Derudover så kan man finde en masse hjælp youtube, hvis der er visse funktioner man ikke lige helt forstå. I så fald, vil jeg prøve finde én, hvis du udelukkende kun accepter blogs, der er blevet sat op af wordpress-kyndige.




Nina, jeg respekterer din iver efter at komme i gang.

Mit tilbud er generøst i forvejen. 
Der er betingelser tilknyttet.

Det fastholder jeg.
Det skyldes, at jeg ikke vil risikere selv at skulle bruge tid og energi på teknik.
Jeg har tillid til dig som kommende skribent, men ikke som nuværende tekniker. 
Derfor: Hvis du vil have min gave, så tag i mod den, som den ser ud. :-)
Hvis du ikke vil have den - fint med mig - god vind - det skal nok gå. 


VH Hans




Jeg forstår - og respekter skam dine betingelser, og jeg takker også for din tilbud. Ville blot forklare, så der ikke var nogle misforståelser, for jeg tænker siden det er en øve-blog er der ingen grund til at investere penge i én, til at opsætte det. Derudover så er der nogle ting jeg selv godt kan lide at gøre, men jeg vil helt klart se an på det, og så vil jeg give lyd fra mig når det er.
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)