Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den ultimative guide til at blive en freelance skrivearbejder helt fra bunden af?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kim Fredtoft:

1) Fordi et link til din blog gør den mere synlig i Goole


2) Fordi der sidder masser af mennesker på Amino som køber tekster, så hvis det du skriver på din blog er brugbart, så kan du sikkert få kunder herfra.


3) Fordi du vil kunne få feedback på dine tekster så du kan blive endnu bedre til at skrive.


4) Fordi det at dele bloggen med andre iværksættere kan fungere som et commitment for dig til at sørge for at skrive på den.



Okay, det giver rigtig god mening. Har du nogle forslag til, hvilken hjemmesider, der er gode at lave blogs på? (Udover wordpress, blogger osv.)
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det være en gratis løsning, så vil jeg til enhver tid anbefale wordpress.com.

Ved at bruge deres system, lærer du hvordan Wordpress fungerer, hvilket er enormt værdifuldt i enhver sammenhæng. Wordpress driver ca 30% af alle hjemmesider i verden, så det er en god kompetence at have.

Er du lidt mere eventyrlysten, så ville jeg købe mit eget domæner, og et webhotel, så du helt selv kan bestemme hvad siden skal hedde og hvordan den skal se ud.

Det er noget mere krævende, så jeg ville nok starte på Wordpress.com først, så kan du altid flytte indholdet over på dit eget domæne senere.

Skulle du vælge at få dit eget domæne og webhotel, så findes der tonsvis af Youtube videoer som viser hele processen.

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kim Fredtoft:

Skal det være en gratis løsning, så vil jeg til enhver tid anbefale wordpress.com.


Ved at bruge deres system, lærer du hvordan Wordpress fungerer, hvilket er enormt værdifuldt i enhver sammenhæng. Wordpress driver ca 30% af alle hjemmesider i verden, så det er en god kompetence at have.


Er du lidt mere eventyrlysten, så ville jeg købe mit eget domæner, og et webhotel, så du helt selv kan bestemme hvad siden skal hedde og hvordan den skal se ud.


Det er noget mere krævende, så jeg ville nok starte på Wordpress.com først, så kan du altid flytte indholdet over på dit eget domæne senere.


Skulle du vælge at få dit eget domæne og webhotel, så findes der tonsvis af Youtube videoer som viser hele processen.




Wordpress er også en god side, men den var bare for kompliceret at bruge da jeg skulle prøve sætte menuerne op til min daværende blog, så jeg droppede den. Men jeg tænker på at give den en chance til.

Tak for dine anbefalinger.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nina :
Wordpress er også en god side, (...) Men jeg tænker på at give den en chance til.

Hej Nina

Jeg synes, du er for sej, og jeg vil gerne hjælpe dig.

Hvis du kan få en til at opsætte en simpel Wordpressblog til dig, kan du få lov til at låne et domæne af mig kvit og frit. 
Af og til, når jeg har tid (og det er desværre ikke så tit), vil jeg gerne give dig lidt faglig sparring på din udvikling som skribent. Jeg har nogle forskellige domæner, som kun delvist er i brug, og som du kan vælge imellem. Der vil være lidt forskellige betingelser knyttet til de forskellige domæner, men det snakker vi bare om.

Send mig en mail på kjer@kjers.com, når du har en wordpresskyndig, som vil lave opsætningen for dig, så du kun skal tænke på at blive virkelig god til at skrive.

VH Hans

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans Stokholm Kjer:

Nina :
Wordpress er også en god side, (...) Men jeg tænker på at give den en chance til.


Hej Nina


Jeg synes, du er for sej, og jeg vil gerne hjælpe dig.


Hvis du kan få en til at opsætte en simpel Wordpressblog til dig, kan du få lov til at låne et domæne af mig kvit og frit. 
Af og til, når jeg har tid (og det er desværre ikke så tit), vil jeg gerne give dig lidt faglig sparring på din udvikling som skribent. Jeg har nogle forskellige domæner, som kun delvist er i brug, og som du kan vælge imellem. Der vil være lidt forskellige betingelser knyttet til de forskellige domæner, men det snakker vi bare om.

Send mig en mail på kjer@kjers.com, når du har en wordpresskyndig, som vil lave opsætningen for dig, så du kun skal tænke på at blive virkelig god til at skrive.


VH Hans



Hej Hans. Tusind tak for din kompliment, og hvor er det fedt du gerne vil hjælpe. Det kan jeg bestemt ikke sige nej til, men behøver jeg en wordpresskyndig til at sætte min blog op eller kan jeg godt gøre det selv, og stadig få hjælp fra dig?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina :
behøver jeg en wordpresskyndig til at sætte min blog op eller kan jeg godt gøre det selv, og stadig få hjælp fra dig?

Du har brug for en Wordpress-kyndig. 
Du skriver, at du giver op over for Wordpress.com's system - deraf tolker jeg, at du ikke har nogen videre teknisk indsigt - så kan jeg heller ikke overlade dig den nødvendige adgang på mit domæne - det er for usikkert.

Så find dig en, som vil gøre det for dig, og skriv så til mig. Så sætter vi det i gang.

Hans

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans Stokholm Kjer:

Nina :
behøver jeg en wordpresskyndig til at sætte min blog op eller kan jeg godt gøre det selv, og stadig få hjælp fra dig?


Du har brug for en Wordpress-kyndig. 
Du skriver, at du giver op over for Wordpress.com's system - deraf tolker jeg, at du ikke har nogen videre teknisk indsigt - så kan jeg heller ikke overlade dig den nødvendige adgang på mit domæne - det er for usikkert.

Så find dig en, som vil gøre det for dig, og skriv så til mig. Så sætter vi det i gang.



Hans



Ja, det er rigtigt jeg engang gav op, men det var ikke noget som krævede én, der havde en professional teknisk indsigt i tingene. Det var bare lige nogle funktioner som jeg syntes var for irriterende, så jeg gik videre til en anden blog-platform. Men som sagt, vil gerne give platformen en chancen til, fordi alle kan oprette en wordpress blog, da den er trods alt ikke så svær. Derudover så kan man finde en masse hjælp youtube, hvis der er visse funktioner man ikke lige helt forstå. I så fald, vil jeg prøve finde én, hvis du udelukkende kun accepter blogs, der er blevet sat op af wordpress-kyndige.
Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det lyder fint med sin egen blog. God måde at lægge fra kaj. Jeg vil dog gerne fastholde, at konkurrencen er så hård og efterspørgslen færdigheder så stor, at det først begynder at rykke, når man er blevet 1. års elev på en relevant uddannelse. Prøv at se, hvordan de studerende fra Journalisthøjskolen skaber sig arbejde og kontakter: https://journalisten.dk/studerende-saelger-sig-billigt-studietur-og-netvaerk

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina :


1. Er det en uddannelse man skal have eller nogle kurser man tager? Hvis ja, hvilken krav er der og hvor lang tid tager det?
2. Er freelance skrivearbejde kun indskrænket til skribenter, tekstforfattere, korrekturlæsere og oversættere? Eller kan man arbejde inden for alle områder, der har noget med tekst/skrive at gøre, så som blogging, artikler og bøger?
3. Er det noget man kan gøre på fuldtid og leve af det, selv hjemmefra/online?

Mange tak på forhånd.

1. Journalist er en uddannelse. Men der er intet, der holder dig fra at kalde dig selv freelance tekstforfatter eksempelvis.

2. Så længe der er kunder, der vil købe dit arbejde, kan du arbejde inden for området. Om du har den ene eller den anden titel, betyder ikke så meget. 

3. Jeg har selv levet af at skrive i flere år, og det har jeg primært gjort hjemme/fra eget kontor. Så det kan godt lade sig gøre. Og jeg har kun en HF med, så ingen uddannelse inden for "faget". 

Hvis du er interesseret, udgiver jeg snart en bog om at gå i gang med at tjene penge på at skrive.

Held og lykke med din kommende karriere som tekstforfatter. Du skriver fint, så med lidt knofedt har du et godt udgangspunkt for at få succes med det Yes

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina :
Hans Stokholm Kjer:

Nina :
behøver jeg en wordpresskyndig til at sætte min blog op eller kan jeg godt gøre det selv, og stadig få hjælp fra dig?

Du har brug for en Wordpress-kyndig. 
Du skriver, at du giver op over for Wordpress.com's system - deraf tolker jeg, at du ikke har nogen videre teknisk indsigt - så kan jeg heller ikke overlade dig den nødvendige adgang på mit domæne - det er for usikkert.

Så find dig en, som vil gøre det for dig, og skriv så til mig. Så sætter vi det i gang.

Hans


Ja, det er rigtigt jeg engang gav op, men det var ikke noget som krævede én, der havde en professional teknisk indsigt i tingene. Det var bare lige nogle funktioner som jeg syntes var for irriterende, så jeg gik videre til en anden blog-platform. Men som sagt, vil gerne give platformen en chancen til, fordi alle kan oprette en wordpress blog, da den er trods alt ikke så svær. Derudover så kan man finde en masse hjælp youtube, hvis der er visse funktioner man ikke lige helt forstå. I så fald, vil jeg prøve finde én, hvis du udelukkende kun accepter blogs, der er blevet sat op af wordpress-kyndige.

Nina, jeg respekterer din iver efter at komme i gang.
Mit tilbud er generøst i forvejen. 
Der er betingelser tilknyttet.
Det fastholder jeg.
Det skyldes, at jeg ikke vil risikere selv at skulle bruge tid og energi på teknik.
Jeg har tillid til dig som kommende skribent, men ikke som nuværende tekniker. 
Derfor: Hvis du vil have min gave, så tag i mod den, som den ser ud. :-)
Hvis du ikke vil have den - fint med mig - god vind - det skal nok gå. 
VH Hans
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)